به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله محمدی نیا، معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز شنبه در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی شهر آبسرد، درباره ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت شهید محسنی این شهر اظهار داشت: این مرکز به مساحت 500 متر توسط دانشگاه شهید بهشتی و با کمک شهرداری آبسرد احداث شد.
وی ادامه داد: در این مرکز درمانی، خدماتی همچون بهداشت خانواده، مادر و کودک، واکسیناسیون، پزشک، تزریقات و دندانپزشکی ارائه می‌شود.
این مقام مسئول افزود: بعد از حوادث ترافیکی بیشترین آمار مرگ و میر در کشور مربوط به بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی، عروقی و سرطان است که عمده آنها در صورتی که در مراحل اولیه شناسایی شوند، قابل کنترل خواهد بود.
معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان با ارائه طرح کشوری به نام 'ایراپن' به دنبال پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر است و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شهرستان دماوند را با توجه به زیرساخت های موجود به عنوان پایلوت دانشگاهی در این خصوص انتخاب کرد.
محمدی نیا بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح، کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر را کنترل کنیم تا افراد کمتری به این نوع بیماری ها مبتلا شوند و یا در همان مراحل اولیه شناسایی شده و تحت درمان قرار گیرند.
همچنین مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به دیگر پروژه های قابل بهره برداری شهر آبسرد گفت: یکی از مهم ترین پروژه هایی که امروز در شهر آبسرد به بهره برداری رسید، نهر شمالی جاده هومند آبسرد به طول 6 کیلومتر بود که اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه داشته است.
وی به پروژه چایخانه سنتی با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان و محوطه سازی بقعه امامزاده قاسم(ع) محله تاسکین با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان از جمله این پروژه ها بوده است.
این مقام مسئول به راه اندازی یک واحد تولیدی ریسندگی توسط بخش خصوصی با ایجاد اشتغال برای 25 نفر به صورت مستقیم و 18 نفر به صورت غیر مستقیم اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی در یک سالن قدیمی فعال بود که با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بازسازی و به شهرداری و شورای اسلامی شهر آبسرد توصیه شد که این مرکز توسعه یابد.
صفری همچنین به کارگاه کاشی، سرامیک و سفال با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این اقدامات در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال صورت گرفته و شهرداری آبسرد نیز در این راستا حامی بوده است.
وی همچنین به مرکز خدمات جامع سلامت شهید محسنی در این شهر اشاره کرد و گفت: درمانگاهی در شهر آبسرد ساخته شده بود، اما به دلیل عدم اجرای محوطه سازی و ایمنی به بهره‌برداری نرسید که امروز این پروژه با اعتباری بالغ بر حدود 150 میلیون تومان افتتاح شد.
سید محمد رفیعی طباطبایی، شهردار آبسرد نیز در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه در شهر آبسرد مهدکودک وجود ندارد که در این راستا، شهرداری تعمیر اساسی ساختمانی که در گذشته به عنوان مهدکودک مورد استفاده قرار می‌گرفت را عهده‌دار شد که تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.