به گزارش ایرنا ، کیومرث کلانتری روز پنجشنبه در جلسه مشترک با فرماندار ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت:پسماندهای ناشی از فعالیت های شهرک صنعتی چرمشهر معضلی است که باید با تدبیر مسئولان و توجه ویژه حوزه شهرک های صنعتی رفع شود.
وی گفت: امروز سفره های آب های زیر زمینی خالی شده و در اثر آن پدیده فرو نشست رخ داده است، خشکی دشت باعث بروز پدیده ریزگردهایی شده که نه تنها مزارع ورامین که مناطق مسکونی را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران افزود: بارش های مناسب ماه های اخیر و توجه ویژه فرماندار شهرستان ورامین در اختصاص حق آبه تالاب بندعلیخان از محل رودخانه شور و شیرین باعث آبگیری مناسب این عارضه مهم طبیعی شده و امروز وضعیت مناسبی در تالاب و حضور پرندگان مهاجر را شاهدیم.

*حفظ محیط زیست موجب پایداری توسعه جامعه می شود
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران گفت: حفظ محیط زیست موجب پایداری توسعه جامعه شده و نسل های آینده را از زندگی سالم برخوردار می کند.
کلانتری اظهار داشت: محیط زیست امانتی در دست مردم امروز است که باید به منظور پایداری محیط زیست ملت ها در آینده ، از آن حفاظت کرد.
وی افزود:نیروهای حفاظت محیط زیست به عنوان سربازان حاکمیت ، تلاش دارند تا کوچکترین خللی در حوزه محیط زیست وارد نشده و با حفاظت از آن ، شرایط پایداری توسعه جامعه فراهم شود.

* استان تهران در سال جاری19 روز هوای پاک داشت
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران گفت:در سال جاری ، استان تهران 19 روز هوای پاک را تجریه کرده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد رشد داشته است.
کلانتری افزود:کیفیت هوای استان تهران نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب تری دارد به گونه ای که استان در سال جاری 32 روز هوای سالم را تجربه کرده است.
وی گفت: در بخش هوای پاک نیز استان تهران وضعیت بهتری را نسبت به سال گذشته پشت سر گذاشته به طوری که سال گذشته استان 12 روز هوای پاک را تجربه کرد ولی امسال تا امروز این تعداد ، به 19 روز با رشد 64 درصدی رسیده است.
وی افزود: در ایام آلودگی هوا ، برخی از شهرستان های استان در بعضی از شاخص ها ، میزان آلودگی بیشتری را نسبت به تهران داشته ولی میزان آلایندگی هوای استان تهران به صورت کلی دیده می شود ، ممکن است حق شهرستان ها تضییع شود.
کلانتری افزود: در حال حاضر منتظر دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در تصویب شاخص آلایندگی هواهستیم تا با همکاری و دعوت از فرمانداران شهرستان های استان تهران در جلسه کارگروه استانی ، برای آن دسته از شهرستان هایی که بیشتر تحت تأثیر آلودگی هوا هستند محدودیت های فعالیتی را اعمال کنیم.
وی با اشاره به اختصاص اعتبارات عوارض آلایندگی به شهرستان ورامین گفت : اعتبارات اختصاص یافته باید صرف اقدامات پیشگیرانه آلودگی هوا شود که بخشی از آن می تواند به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اختصاص پیدا کند.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.