به گزارش ایرنا، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل روز سه شنبه در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران و در جریان بررسی این لایحه گفت: باید برای تسویه بدهی خودروها تخفیفی بدهیم تا بتوان تا پایان سال، بخشی از مطالبات شهرداری در این بخش را وصول کرد.
وی ادامه داد: کلیات لایحه مورد پذیرش ماست اما عنوان 'محدوده طرح ترافیک' باید به لایحه افزوده شود که تمامی شهروندان بتوانند تا پایان سال با ضریب 8 درصد بدهی‌های خود را در خصوص ورود به محدوده طرح ترافیک پرداخت کنند.
علیخانی تاکید کرد که به دلیل رفع مشکلات شهروندان پیشنهاد می‌کنیم اعضا با این لایحه موافقت کنند تا مردم توان پرداخت بدهی‌هایشان را داشته باشند.
وی به تجمع امروز صبح رانندگان آژانس‌ها مقابل شورا اشاره کرد و گفت: این افراد خواستار کاهش تعرفه شان هستند و باید به خواسته آنها توجه کرد.
الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر اما با عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: زمانی که این لایحه در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت، اعلام کردیم با پرداخت تدریجی، تنها مردم را بدهکار می‌کنیم و باید به دنبال مکانیزمی باشیم که این بدهی‌ها را وصول کنیم و حالا همان اتفاق افتاده است.
در ادامه بررسی این لایحه، بهاره آروین به عنوان نماینده کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرد که با کلیات این لایحه مخالف است زیرا سنگ‌بنای نامناسبی برای پرداخت بدهی‌های شهرداری می‌گذارد.
وی ادامه داد: به اعتقاد کمیسیون برنامه و بودجه، این تخفیف‌ها به بدهکاران، انگیزه کسانی که به موقع عوارض خود را پرداخت می‌کنند را از بین می‌برد.
همچنین کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد کرد که مکانیزمی برای جریمه تأخیر در صورت عدم پرداخت به موقع عوارض، در لایحه سال آینده پیش‌بینی شود.
حسن رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در تأئید نگاه کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ما در حقیقت در این لایحه هیچ امتیازی برای افرادی که به موقع بدهی‌های خود را پرداخت می‌کنند، قائل نمی‌شویم.
پس از استماع نظرات مختلف محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دفاع از این لایحه گفت: قرار نیست جریمه‌ای برای کسانی که با تأخیر عوارض خود را پرداخت می‌کنند، قائل شویم؛ آنهایی که به موقع پرداخت می‌کردند ضریب 8 درصد و آنهایی که حساب شهروندی‌شان شارژ نداشت، با ضریب یک، نرخ عوارضشان مشخص می‌شد و درواقع 25 درصد باید بیشتر پرداخت می‌کردند. وی ادامه داد: قرار نیست جریمه‌ای ببخشیم بلکه درخواست کردیم با همان ضریب 8 درصد، نرخ عوارض آنها اعمال شود.
به گفته معاون شهردار تهران، تاکنون 325 میلیارد تومان از این محل طلبکاریم که تا پایان سال به 500 میلیارد تومان می‌رسد و تاکنون نیز 200 میلیارد تومان از این محل کسب درآمد کرده‌ایم.
در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از معاون شهردار خواست توضیحات خود را تکرار نکند زیرا اعضا متوجه منظور او شده‌اند.
پورسیدآقایی اما به هاشمی گفت: اگر فهمیده بودند که رأی می‌دادند.
به گزارش ایرنا، پس از استماع نظرات مختلف لایحه اعطای تخفیف به بدهکاران عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک شهر تهران با رای موافق بیشتر اعضا در شورای شهر تصویب شد.
تهرام/9343/9206 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.