نعمت اله ترکی روز شنبه در حاشیه شانزدهمین نشست برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محدودیت منابع آبی، محیط زیست، تصفیه خانه های فاضلاب و مسائل بهداشتی از مهمترین چالش های اصلی استان است.
وی افزود: باید دستگاه های مربوطه در خصوص این چالش ها تصمیم گیری ها درست را انجام داده و برنامه ریزی کنند.
ترکی با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: استان تهران دارای 16 شهرستان است جمعیتی که در این مناطق استقرار یافته نسبت به سرانه جمعیت کشوی بالا است به گونه ای تراکم جمعیت در برخی از شهرستان های تهران از جمله در بهارستان به 10هزار نفر در هر کیلومتر رسیده در حالی که میانگین کشوری 45 نفر در هر کیلومتر مربع است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: میانگین در سطح استان تراکم جمعیت 6 هزار نفر در هر کیلومتر مربع است که این وضعیت نشانگر افزایش جمعیت و مهاجرت به استان تهران است که باید ساخت و سازها در آن مدیریت شوند.
ترکی با بیان این که حدود 35 نقطه روستایی تهران در مرز بحران است گفت: این بحران از لحاظ استقرار جمعیت حاشیه نشین است.
وی اضافه کرد: تمام شهرها دارای طرح جامع، تفصیلی، هادی روستایی هستند که باید همه دستگاه های مربوطه بر اساس آن برنامه ریزی کنند تا در آینده با مشکل روبرو نشویم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطر نشان کرد: در تمام شهرستان های تهران باید اطلاعات شهرها، روستا ها و جمعیت در سامانه جامع این سازمان بارگذاری تا بر اساس آخرین آمارها، طرح ها به روز رسانی شود.
تهرام/8138//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.