مهدی یوسفی جمارانی صبح شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در تشریح پرداخت این تسهیلات و تعداد طرح ها تصریح کرد: امسال در حوزه روستایی عشایری ۳۴ طرح به بانک های عامل (صندوق کارآفرین امید، کشاورزی، پست بانک و تعاون) با مجموع اعتبار ۵۳ میلیارد و ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معرفی شده که تاکنون ۱۴ طرح به مبلغ ۴ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان با ایجاد ۱۱۴ شغل مستقیم و ۱۳۲ شغل غیرمستقیم پرداخت شده است.
وی ادامه داد: ۱۱ طرح نیز در حوزه تسهیلات فراگیر به بانک های عامل (توسعه تعاون، تجارت، سپه و رفاه کارگران) با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان معرفی شده که تاکنون ۲ طرح به مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان برای ایجاد ۲۰ شغل مستقیم و ۳۴۰ شغل غیر مستقیم پرداخت شده است.
نماینده عالی دولت در فیروزکوه اظهار داشت: ۲۲۶ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی نیز تسهیلات خود را با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۶۱ میلیون تومان دریافت کرده اند.
این مقام مسئول بیان داشت: در سال جاری تاکنون ۲۶۵ نفر توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول به کار شده اند، و با احتساب اشتغال مستقیم سامانه کارا و مشاغل خانگی این رقم به ۶۲۵ نفر می رسد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته (۱۳۹۶) ۱۰۸ درصد رشد داشته است.
فرماندار فیروزکوه ابراز کرد: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ نرخ بیکاری در این شهرستان ۶.۶ است.
این مقام مسئول گفت: نسبت نیروی کار بومی به غیر بومی حدود ۷۰ به ۳۰ درصد است که اغلب نیروهای غیربومی شرکت ها در بخش های تخصصی و حساس فعالیت دارند.
یوسفی جمارانی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه گذار، تقویت شرکت های تعاونی نیمه فعال، شناسایی رشته های مهارتی مورد نیاز و معرفی کارجویان جهت کسب مهارت، تشویق دانش آموختگان دانشگاهی و کارفرمایان جهت شرکت در طرح کاروزی و تشکیل تعاونی توسعه و عمران از برنامه های مدیریت شهرستان در راستای اشتغالزایی و مهاجرت معکوس افراد به فیروزکوه است.
نماینده عالی دولت در فیروزکوه اعلام کرد: با اجرای ۴۵ طرح مذکور ۴۶۰۰ شغل مستقیم در این شهرستان ایجاد خواهد شد.
به گفته وی بیشتر طرح های اشتغالزایی شهرستان فیروزکوه در حوزه دامپروری و معدن می باشد.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر ۳۳ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/۹۸۹۷ / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.