بیماری ایدز (AIDS) نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می‌شود؛ روابط جنسی محافظت نشده، انتقال خون آلوده و سرنگ های آلوده و انتقال از مادر به فرزند در طول بارداری، زایمان یا شیردهی راه های اصلی انتقال این بیماری است.
علی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح اتوبوس ایدز در راستای اهداف و ماموریت های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارتقای سلامت و آگاهی شهروندان تهرانی نسبت به بیماری ایدز، ارائه مشاوره های لازم، جلب حمایت و مشارکت سازمان‏های مردم نهاد و رفع برچسب و تبعیض از مبتلایان به این بیماری در افکار عمومی اجرا می شود.
وی با اشاره به همکاری موسسه پیام آوران همیاری(چترا) در اجرای طرح اتوبوس ایدز گفت: این طرح با شعارهای «نگوییم بیماران ایدزی بگوییم افراد اچ آی وی مثبت»، «من هم آزمایش اچ آی وی می دهم» و «من می دانم، وضعیت خودتان را بدانید» از 29 دی از ساعت 11 تا 16 در تهران آغاز شده و تا ششم اسفند امسال ادامه دارد.
صادقی با بیان اینکه اتوبوس ایدز تاکنون در بوستان المهدی منطقه 9، ضلع شمالی مترو صادقیه منطقه پنج و مرکز خرید میلاد نور منطقه 2مستقر شده، اظهارداشت: این اتوبوس چهارم بهمن در ضلع غربی میدان فرحزاد منطقه 2، ششم بهمن در میدان تجریش منطقه یک و هفتم بهمن در تهران پارس- میدان رهبر منطقه چهار مستقر خواهد شد.
معاون پیشگیری و حمایت های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: اتوبوس ایدز هشتم و نهم بهمن در میدان هفت حوض منطقه هشت، 10 و 11 بهمن در پایانه آزادی منطقه 9، 13 و 14 بهمن در میدان شوش منطقه 12، 15 و 16 بهمن در بوستان هرندی منطقه 12 مستقر می شود.
وی افزود: این اتوبوس 17 و 18 بهمن در بوستان توسکا، 23 بهمن در پایانه خاوران، 24 بهمن در شهرک کاروان- بوستان پامچال منطقه 15، 25 و 27 بهمن در شهرری- ضلع غربی میدان حرم منطقه 20، 28 و 29 بهمن در پایانه جنوب منطقه 16، 30 بهمن و یکم اسفند در شهرک ولیعصر(عج)- ابتدای خیابان عمرانی- باغ پنبه منطقه 18، دوم و چهارم اسفند در تهرانسر- جنب شهرداری منطقه 21، پنجم و ششم اسفند در بوستان دانشجو منطقه 11 فعالیت خواهد کرد.
صادقی با اشاره به اینکه در اتوبوس ایدز کادر مجرب؛ پزشک، روانشناس و بهیار حضور دارند، اظهارداشت: در این اتوبوس علاوه بر انجام تست رایگان اچ آی وی از مراجعه کنندگان، اقلام اطلاع رسانی از جمله بروشور نیز توزیع می شود.
معاون پیشگیری و حمایت های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح اتوبوس ایدز دومین سالی است که توسط این سازمان اجرا می شود، اظهارداشت: تاکنون شهروندان استقبال خوبی از این طرح داشته اند و در تلاش هستیم طرح اتوبوس ایدز در طول سال نیز استمرار داشته باشد.
تهرام/7245//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.