به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان تهران، جلسه کمیته توسعه بوم گردی روستاهای هدف گردشگری استان تهران با حضور غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران، معصومه پرندوار مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران و همچنین دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران در محل سالن جلسات بنیاد مسکن تهران برگزار شد.
این نشست در راستای تفاهم نامه مرمت و احیای بافت با ارزش روستاها که در تیرماه سال 97 مابین بنیاد مسکن و سازمان میراث فرهنگی منعقد شده است، تشکیل شد.
در این جلسه صالحی، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در خصوص اهمیت موضوع بوم‌گردی و احیای بافت با ارزش روستایی گفت: هدف از تشکیل این کمیته بررسی نحوه ی مرمت بافت های با ارزش روستایی و ترویج این امر مهم بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد که این جلسه نقطه ی عطفی برای توسعه ی هرچه بهتر مناطق روستایی خواهد بود.
این مقام مسئول ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در گام نخست این طرح در 17 روستای هدف استان تهران اجرایی خواهد شد.
گفتنی است در این تفاهم نامه شیوه نامه هایی تهیه و تدوین شده است و برای اجرای طرح در روستاهای مستعد گردشگری مرحله به مرحله شناسایی می شوند.
در گام بعدی طرح، منازل روستایی که دارای شرایط بوم‌گردی هستند شناسایی و نقشه های اجرایی باز آفرینی این منازل تهیه خواهد شد.
تسهیلات لازم برای تامین بخشی از هزینه ی پروژه های باز آفرینی از طریق بنیاد مسکن و سایر منابع دولتی در این برنامه گنجانده شده است.
در ادامه ی این جلسه معصومه پرندوار، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران نیز گفت: تدوین اطلس بوم گردی تهران کل روستاهای مستعد استان تهران نیز بسیار حائز اهمیت است ضمن اینکه در کنار اجرای طرح بوم گردی، توسعه ی فرهنگی بر اساس شاخصه های فرهنگی ایرانی اسلامی، دینی و ملی بایستی حتما در دستور کار قرار گیرد.
دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران نیز ضمن ابراز تشکر از تشکیل کمیته و در ادامه ی این نشست گفت: بوم گردی در تمام جهان قدمت و تاریخچه ی طولانی دارد.
وی ادامه داد :تهران باید باور کند که می تواند مرکز مهم گردشگری باشد، تدوین استاندارد های لازم و لحاظ کردن معذوریت ها و باورهای ملی در امر احداث مراکز جذب توریست باید در نظر گرفته شود و احداث فضاهایی که همخوانی با فرهنگ کهن ملی و مذهبی ما داشته باشد حائز اهمیت است.
تهرا/ 9206 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.