به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان تهران افزود: مدیران باید متوجه باشند که وزرا از مشکلات بخش ها و شهرستان ها مطلع نیستند و رفع این مسائل دقت، هوشیاری، پیگیری و برخورداری از انگیزه آنان را به عنوان کسی که مسئول است می طلبد.
وی یادآورشد: از مهمترین و کلیدی ترین برنامه های دولت تدبیر و امید که می توان رصد و پیگیری کرد، بحث ایجاد و تثبیت اشتغال است.
محسنی بندپی اظهار داشت: بر همین اساس با کمک مجلس 1.5 میلیارد دلار به بحث اشتغال با عاملیت چهار بانک کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک اختصاص یافت، که با توجه به تغییر نرخ ارز بنا شد این رقم به 17 هزار میلیارد تومان برسد.
استاندار تهران با گلایه از عملکرد ضعیف دو بانک عامل پست بانک و صندوق کارآفرینی امید گفت: طی یک ماه گذشته این بانک ها هیچ عملکردی نداشته اند و بیش از 15 درصد عملکرد تکلیفی خود را انجام نداده اند.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که مدیران عامل این دو بانک مشکلی دارند صادقانه بگویند تا وارد شویم و مساله را رفع کنیم اما این موضوع منافی این نیست که پیگیری و مطالبه گری لازم را نداشته باشند.
محسنی بندپی با تاکید بر آسیب شناسی مشکلات طرح کارورزی، با صراحت اعلام کرد: تا جلسه بعد اگر مسئولان این دو بانک تغییری در عملکرد خود نداشتند در جلسه حاضر نشوند.
استاندار تهران مهمترین حکم بودجه ای امسال در حوزه اشتغال کشور، تبصره 18 قانون برنامه بودجه 97 است که اعلام می کند 30 هزار میلیارد تومان از محل جدول شماره 9، 20 درصد اعتبارات تملک دارایی و 304 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک به این موضوع باید اختصاص یابد.
وی به سه سیاست دولت در مورد اشتغال اشاره کرد و گفت: باز آفرینی شهری، مهارت آموزی و کارورزی و اشتغال فراگیر مد نظر دولت است.
محسنی بندپی اضافه کرد: در همین زمینه بازآفرینی شهری از 120 هزار شغل تعیین شده برای کل کشور، سهم استان تهران 25 هزار و 169 نفر معادل 8.4 درصد تعیین شده است.
استاندار تهران تاکید کرد: اگر ما اینها را پیگیر نشویم، جلسات فوق العاده برای آن برگزار نشود و فرمانداران رصد نکنند، نمی توان به تحقق هدف تعیین شده نزدیک شد.
وی با بیان اینکه حوزه اقتصادی ما آمادگی دارد که برای رفع چالش و مشکل کمک کند، گفت: از عملکرد این کارگروه گزارشی به دفتر رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری و وزارتخانه های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهیم داد.
محسنی بندپی با اشاره به تخصیص 20 میلیارد تومانی برای استان پایلوت اجرای تثبیت اشتغال، تصریح کرد: چرا نباید استان تهران پایلوت تثبیت اشتغال کشور باشد در حالی که بیشترین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را این استان برگزار کرده و بیشترین صنایع کشور هم در این استان مستقر است و تعداد قابل توجهی از آنها هم مشکل دارند.
استاندار تهران افزود: در طرح «تامین مالی خُرد»، چرا تهران باید حذف شود، وقتی این استان 50 هزار نفر جمعیت روستایی و زنان سرپرست خانوار دارد، این ضعف دستگاه اجرایی ماست.
وی با بیان اینکه اگر ما این موارد را دنبال نکنیم سهمیه استان حذف می شود، گفت: خود همین تامین مالی خُرد، 12 میلیارد تومان اعتبار داشت که سهم استان تهران از آن به یک میلیارد تومان می رسید.
محسنی بندپی اظهار داشت: ایجاد، تثبیت و صیانت از اشتغال مساله ای حیاتی است که برای آن جلسه های مستمری در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار می شود.
استاندار تهران تاکید کرد: در مورد اشتغال جدید، اعتبارات پیش بینی شده، رقم کوچکی نیست،با وجود آنکه بنا بود 50 درصد را بپردازند اما دو رقم 15 درصد اختصاص یافته است و بانک ها هم با این وجود باید همین روند جذب را ادامه دهند تا سهم استان تهران به متقاضیان پرداخت شود.
وی گفت: 22 هزار میلیارد تومان اعتبار سایر در اختیار وزارتخانه ها قرار دارد که حتی بابت پروژه های عمرانی استان به دنبال جذب این اعتبار هم نرفته ایم.
استاندار تهران خاطر نشان کرد:هیچ دولتی برای اشتغال اینگونه پای کار نیامده؛ در بدترین شرایط اقتصادی همه اولویت ها را کنار گذاشته و بر روی حفظ، صیانت، تثبیت و ایجاد اشتغال تمرکز کرده است.
وی گفت: موضوع اشتغال چنان برای دولت مهم بود که حتی طرح تحول سلامت به عنوان یک نقطه درخشان دولت را در لیست برنامه های صرفه جویی خود قرارداده است.
تهرام/3001/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.