به گزارش ایرنا، محمد سالاری روز چهارشنبه در یکصد و شانزدهمین جلسه شورا که به ادامه بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران اختصاص داشت، درباره ماده 60 این برنامه که مربوط به طرح جامع پسماند شهر تهران بود، تاکید کرد: مدیریت شهری برای ساماندهی وضعیت نابسامان نحوه تفکیک، جمع آوری و مدیریت پسماند و زباله های شهر تهران مبتنی بر تسریع در تدوین و تهیه و اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران اقدامات لازم را انجام دهد.
سالاری خاطر نشان کرد: ضرورت دارد تا مدیریت شهری دوره پنجم و شهرداری تهران در راستای اصلاح این وضعیت نابهنجار تصمیم اساسی اتخاذ کند.
به گزارش ایرنا شهرداری تهران بر اساس ماده 60 برنامه سوم توسعه شهر تهران موظف است، ضمن تهیه برنامه جامع مدیریت پسماند در سال اول برنامه و اجرای آن در طول برنامه شیوه ای را اتخاذ کند که استانداردهای لازم برای ارائه خدمات جمع آوری و حمل و نقل، تفکیک از مبدا، پردازش و رفت و روب شهری و کنترل بهای خدمات فراهم شود.
در بررسی این ماده به پیشنهاد محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، بند 8 مبنی بر آموزش شهروندان در راستای کاهش تولید به میزان 20 درصد سرانه در طول برنامه و بهبود تفکیک از مبدا از طریق برگزاری برنامه‌های ترویجی، فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و رسانه ملی، از این ماده حذف و در ماده دیگر گنجانده خواهد شد.
تهرام/7244// 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.