به گزارش ایرنا، آیت الله محمد محمدی ری شهری روز دوشنبه در دوازدهمین آئین تجلیل از حافظان و قاریان قرآن کریم که در تالار شیخ صدوق آستان عبدالعظیم(ع)برگزار شد، اظهار داشت: گاهی اوقات ارتباط با قرآن و حفظ آن برای دست یافتن قدرت انجام می گیرد، اما قاریان و حافظان نباید در این دام گرفتار شوند.
وی تصریح کرد: قاریان و حافظان باید در زمینه نشر، حفظ و تلاوت قرآن هدف گیری کرده و آرمان های ارزشی و دینی را در این بخش مورد توجه قرار دهند.
آیت الله ری شهری افزود: اگر قاریان قرآنی، سبک زندگی خود را بر مبنای رهنمودهای قرآن قرار دهند، به نتایج ارزنده ای در زندگی فردی و اجتماعی خود دست می یابند.
وی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی در دوران چهل ساله انقلاب اسلامی توسعه یافته است، گفت: یکی از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی، پرورش و تربیت حافظان و قاریان ممتاز قرآن کریم است که این موضوع در مقایسه با گذشته قابل قیاس نیست.
تولیت آستان مقدس عبدالعظیم(ع) ادامه داد: تجلیل و تکریم از حافظان قرآنی، وظیفه نظام است و برای ایجاد انگیزه، ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی این اقدام تداوم یابد.
وی با بیان اینکه قاریان قرآنی نمی توانند بداخلاق و بدعمل باشند، افزود: قاریان به گونه ای عمل و رفتار کنند که الگو و اسوه همه در عرصه جهانی باشند و تمامی آیات قرآنی را در زندگی خود عملی و پیاده کنند.
آیت الله ری شهری در ادامه اظهار داشت: سبک زندگی دینی و اسلامی از قرآن نشات می گیرد و در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی باید این رویه در زندگی مردم جاری و ساری شود.
وی عنوان کرد: گاهی انسانها هدف خود را از تعلیم و حفظ قرآن در تامین معاش و اهداف دنیایی قرار می هند و برخی نیز فراگیری، آموزش و حفظ قرآن کریم در توجه به خدا و نیت الهی قرار می دهند که این هدف خدایی و ارزشمند است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: به کارگیری نیت و هدف قرآنی در زندگی فرد برای او دستاوردها و ثمرات وصف ناپذیری به همراه دارد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم با حضور مسئولان، مدیران و استادان قرآنی و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در تالار شیخ صدوق برگزار شد.
در این مراسم از 20 قاری ممتاز و برجسته تجلیل و تقدیر شد که این بالاترین سن این افراد 50 و کمترین آنها 11 سال سن دارند.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.