به گزارش ایرنا، بیست و دومین نشست ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید به ریاست استاندار تهران برای بررسی مشکلات سه بنگاه اقتصادی از جمله یک بنگاه تاسیس نمایشگاه توانمندی روستایی، شرکت کشت و صنعت صادق آباد، بنگاه اقتصادی تولید کنندگان آنزیم های بیولوژی برگزار و برای رفع مشکلات این بنگاه ها تصمیم گیری شد.
مدیران این سه بنگاه اقتصادی در این نشست بخشی از مشکلات خود را طرح کردند و مصوب شد که این مشکلات رفع شود.
نیاز به حمایت و تسهیلات بانکی، تعارض احداث بنای تفریحی و توریستی با حریم جاده و تسریع در ارائه خدمات بانکی و پرهیز از برخی از تشریفات اداری سختگیرانه از جمله مطالب مطروحه از سوی مدیران این بنگاه های اقتصادی بود.
انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به مشکلات تولید کنندگان در این نشست گفت: یکی از جلساتی که علاقمند هستیم و دنبال می کنیم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است و برای رونق بخشیدن و صیانت از اشتغال موجود است و امروز در این نشست مشکلات سه بنگاه اقتصادی بررسی شد.
وی افزود: یکی از این بنگاه های اقتصادی شرکت کشت و صنعت صادق آباد با ظرفیت دامداری دو هزار راس گاو بود که سازه ها و تجهیزات مورد نیاز این واحد تولیدی آماده شده است و اکنون نیازمند دریافت تسهیلات است که مقرر شد با توجه به آماده سازی زیرساخت های آن بانک کشاورزی تسهیلاتی را به این بنگاه اختصاص دهد.
استاندار تهران وجود مشکلات ایجاد مجتمع نمایشگاه دائمی تولیدات روستایی بین راهی در حریم جاده ای فیروزکوه را از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست ذکر کرد و گفت: به علت قرار گرفتن زمین این مجتمع در حریم جاده، سرمایه گذار این طرح می تواند با تغییر کاربری به جای نمایشگاه مجوز ایجاد مجتمع فرهنگی و رفاهی دریافت کند و در کنار آن تولیدات روستایی را نیز عرضه کند.
محسنی بندپی ادامه داد: سرمایه گذار بخش فرآورده های آنزیمی نیز به دلیل نداشتن وثیقه نمی تواند تسهیلات مورد نیاز را از بانک ها دریافت کند به همین منظور مقرر شد به علت اینکه این فرآورده ها جزء تکنولوژی های پیشرفته و محصولات مورد نیاز کشور هستند و با توجه به سرمایه گذاری 27 میلیارد تومانی که از سوی سرمایه گذار اختصاص یافته است بانک رفاه ملک و تجهیزات این بنگاه را به عنوان وثیقه تسهیلات بانکی بپذیرد و منابع مورد نیاز را در اختیار این واحد قرار دهد.
وی با بیان اینکه در کشور یکهزار و 500 هزار تن آنزیم تولید می شود گفت: این بنگاه بخشی از ماشین آلات مورد نیاز را ثبت سفارش داده که برخی از آنها با ارز 4200 تومانی وارد شده و برخی که تاکنون وارد نشده است با ارز نیمایی وارد می شود.
تهرام/3036 // 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.