به گزارش ایرنا ، مهدی ابارشی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی بیمه روستایی و عشایری ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی شده ، قرار است که که تا پایان امسال 24 هزار نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی قرار گیرند که از این میزان سهم ، تاکنون 2 هزار و 329 نفر در شهرستان ورامین به صورت اصلی بیمه شده اند.
وی تعداد بیمه شدگان روستایی و عشایر مستقیم و غیر مستقیم را در شهرستان ورامین بیش از 8 هزار نفر اعلام کرد.
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان تهران افزود: دولت تدبیر و امید با توجه ویژه به مناطق روستایی و تأمین زیرساخت های لازم ، زمینه رشد و توسعه مناطق روستایی را فراهم کرده است و در کنار آن ، بیمه های اجتماعی می تواند با برآورده کردن خواسته های مورد نیاز روستانشینان ، به مهاجرت ها پایان بخشیده و موجب رونق روستاها شود.
ابارشی گفت: تاکنون 11 درصد از سهمیه بیمه اجتماعی در نظر گرفته شده برای استان تهران محقق شده و تلاش می شود تا با اطلاع رسانی مناسب ، روستائیان را به این امر ترغیب کرد.
وی اظهار داشت: 70 درصد حق بیمه توسط دولت و 30 درصد افراد تحت پوشش توسط سرپرست پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: دهیاران در مسیر خدمت رسانی لازم است که به توسعه انسانی به عنوان اولویتی پس از توسعه عمرانی توجه ویژه داشته و انگیزه ورزی را به عنوان یکی از روش های توسعه انسانی در دستور کار خود قرار دهد.
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان تهران گفت: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در مناطق روستایی وظیفه دارند تا بیمه روستایی و عشایری را که از سیاست های دولت تدبیر وامید است در دستور کار قرار داده و آنان را به این امر ترغیب کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.