به گزارش ایرنا احمد مسجدجامعی روز یکشنبه در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای شهر و در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه جامع مشارکت و سرمایه گذاری در شهر تهران اظهار داشت: مشارکت یکی از منابع مهم درآمد شهرداری تهران است اما شهرداری تهران در جلب مشارکت بخش خصوصی ناموفق بوده است .
وی افزود: شهرداری تهران مشارکت گریزترین سازمان‌های موجود است و از طرفی شهرداری از جمله سازمان هایی است که سرمایه گذاری های کلان انجام می دهد و این سرمایه گذاری را می توان در راه‌اندازی بانک شهر دید.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چرا شهرداری تهران نتوانست در طول همه سال‌ها مشارکت بخش خصوصی را جذب کند، اظهار داشت: باید نگاه مدیریتی خود را تغییر دهیم و با تغییر نگاه مدیریتی می توان بخش خصوصی را جذب کرد.
مسجدجامعی گفت: لایحه ارائه طرح جامع مشارکت و سرمایه گذاری نمی تواند راه را به سوی مشارکت جدید باز کند بلکه باید نوع نگاه به مقوله مشارکت تغییر کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران گزارش ارائه دهد که تاکنون چقدر مشارکت جذب کرده است.
سید محمود میرلوحی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران درباره ارائه لایحه طرح جامع مشارکت و سرمایه گذاری شهر تهران هم گفت: اگر می‌خواهیم تغییر ریل گذاری داشته باشیم و مسائل مالی پیش روی شهرداری تهران را پیش ببریم، ناگزیر هستیم این طرح را تصویب کنیم.
وی گفت: در حال حاضر بدهی 56 هزار میلیارد تومانی، انتظارات برای تجهیز مترو و خرید واگن، تکمیل خط 6 و 7 مترو تهران، ایستگاه اتوبوس ها و خرید اتوبوس مبالغ زیادی هزینه دارد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران امسال 15 هزار میلیارد تومان درآمد داشته گفت: به گفته نگین تاجی معاون شهردار تهران، ماهیانه یک هزار و 100 میلیارد تومان درآمد به شهرداری می آید اما این درآمد برای طرح های شهرداری کافی نیست.
ناهید خداکرمی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه بسیاری از طرح‌ها و فعالیت ها ضرورتی ندارد گفت: مرکز مطالعات شهرداری تهران به جای چاپ کتاب و نشریه باید برنامه ریزی کند که چگونه وضعیت مشارکت را بهبود بخشد و بتوان مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جلب کرد.
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در ادامه با بیان اینکه نباید طرح مشارکت و سرمایه گذاری به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند، گروه خاصی قرار است سرمایه گذاری کنند، اظهار داشت: در کشور ما اسناد به طوری نوشته می‌شود که گویا قرار است این مشارکت برای افراد خاصی در نظر گرفته شود.
وی گفت: در طرح ها و لایحه ها به دنبال شفافیت و ایجاد شرایط برای شرکت همه آحاد جامعه در مشارکت‌ها باشیم.
هاشمی افزود: باید مردم و سرمایه‌گذاران احساس امنیت کنند و سرمایه‌های خود را در این مشارکت وارد کنند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات طرح « الزام شهرداری به ارائه لایحه جامع مشارکت و سرمایه گذاری شهر تهران» را با 14 رای تصویب کردند.
تهران/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.