محسن خرمی شریف روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شهرستان قرچک با دارا بودن بیش از 270 هزار نفر جمعیت ، از داشتن آرامستان عمومی محروم است و مردم اموات خود را در صحن سه امامزاده بی بی زبیده زیباشهر، امامزاده عبدالله داودآباد و امامزاده ابراهیم روستای ولی آباد به خاک می سپارند.
وی افزود: موضوع احداث آرامستان عمومی در سالهای اخیر در دستور کار مدیریت شهری قرچک قرار داشته که بنا به دلایلی ، زمینه تحقق آن میسر نشده و این امر به یکی از خواسته های به حق مردم تبدیل شده بود.
وی اظهار داشت: با روی کار آمدن شورای اسلامی پنجم، موضوع احداث آرامستان عمومی در دستور کار مدیریت شهری قرچک قرار گرفت که با تصویب اساسنامه آن، زمینه تشکیل سازمان آرامستان فراهم و زمینی 150 هکتاری نیز برای احداث آن تعیین شد.
شریف تصریح کرد: استعلامات قانونی احداث آرامستان عمومی قرچک از دستگاه های مربوطه اخذ شده و با تکمیل طراحی احداث، به زودی عملیات اجرایی این پروژه مهم آغاز و تا پایان سال 98 به بهره برداری می رسد.
وی گفت: با تکمیل این پروژه، شهرستان قرچک تا سال ها از داشتن آرامستان بی نیاز می شود.
شهردار قرچک همچنین از اجرای 27 پروژه مهم فرهنگی ، اجتماعی و عمرانی در این شهر خبر داد.
وی گفت: بودجه سال 97 با رقمی بالغ بر یکصد میلیارد ریال پیش بینی شده که قرار بر این بود که 40 درصد این بودجه صرف هزینه های عمرانی و 60 درصد آن صرف هزینه های جاری و خدماتی شود.
شریف تصریح کرد: با توجه به نیازهای شهرستان، بودجه در نظر گرفته شده برای طرح های عمرانی شامل احداث خانه های فرهنگ، فرهنگسرا، مسیرهای دسترسی، بازگشایی معابر و زمین های ورزشی افزایش یافته و بیش از 50 میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر قرچک در حال احداث است که بخش مهمی از این پروژه ها در دهه فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.