عادل مصدقی عصر شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طول راه های استان تهران حدود 3 هزار کیلومتر است که طبق برآوردهای اولیه حداقل باید 120 میلیارد تومان صرف مرمت و بهسازی راه های استان شود که بدلیل مشکلات اعتباری امسال تاکنون 130 میلیون تومان به این حوزه تزریق شده است.
وی افزود: وضعیت تخصیص نشان می دهد که این اعتبار نیز بصورت 100 درصدی در حوزه راهداری تزریق نمی شود.
معاون راهداری استان تهران ادامه داد: شرایط موجود نشان می دهد که برای بهسازی و نگهداری و همچنین بهره برداری آزاد راهها در حوزه تهران باید به شرکت های سرمایه گذاری واگذار و در قبال ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای با دریافت عوارض نسبت به برگشت سرمایه و دریافت سودمنطقی اقدام کرد.
به گفته وی، در آزاد راه پردیس-تهران این طرح در حال انجام است و بخش خصوصی وظیفه بهسازی و نگهداری و همچنین بهره برداری آزاد راه را با دریافت عوارض دارد و وضعیت کمی و کیفی این آزاد راه قابل قبول است.
مصدقی خاطرنشان کرد: اعتبارات محدود دولتی جابگوی بهسازی و مرمت 3 هزار کیلومتر از راه های استان تهران را ندارد و باید مدیریت بهسازی و مرمت این راه ها به بخش خصوصی از طریق دریافت عوارض واگذار شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، به تفکیک آزاد راه ها، بزرگراه ها، راههای اصلی و فرعی و همچنین روستایی وسعت راه های استان تهران 2 هزار و 936 کیلومتر است.
از این میزان 198 کیلومتر آزاد راه، 455 کیلومتر بزرگراه، 195 کیلومتر راه اصلی، 119 کیلومتر راه فرعی، یک هزار و 925 کیلومتر راه روستایی و همچنین 44 کیلومتر راه درون شهری در استان تهران وجود دارد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.