به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره کل استاندارد تهران، محمودرضا طاهری در این خصوص اظهار داشت: استانداردسازی تجهیزات تفریحی از سال 1388 مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری است و با وجود پیگیری های مداوم مهدکودک ها مقررات مذکور را رعایت نمی ‌کنند.
وی افزود: این اداره ‌کل با هدف شناسایی نواقص و وضعیت موجود این تجهیزات و استانداردسازی آن، طرح بازرسی از تجهیزات زمین بازی مهد کودک ها را آغاز کرده‌ است که در مرحله اول شناسایی مهد کودک ها و جمع‌آوری اطلاعات مربوطه به اتمام رسید و در مرحله بعد بازرسی از این تجهیزات آغاز و گزارشات برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال می شود.
مدیر کل استاندارد استان تهران بیان کرد: مدیران مهدکودک ها پیش از خرید تجهیزات، از استاندارد بودن وسایل بازی اطمینان حاصل و برای اخذ مجوز حین نصب به این اداره کل مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف حفظ سلامتی کودکان و ارتقا سطح ایمنی و استاندارد تجهیزات بازی در مهدکودک ها، اجرا می ‌شود، تاکید کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری، حدود یک هزار و 700 مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی در شهربازی‌ و مراکز بازی در استان، ثبت شده است و برای حدود هزار وسیله بازی نیز مجوز استاندارد صادر شده است.
تهرام/ 8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.