به گزارش ایرنا، امیراله حقیقی شامگاه دوشنبه در نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مردم در مسجد اهل بیت (ع) بومهن اظهار داشت: ساخت یک بیمارستان 160 تختخوابی بر اساس توافق استانداری تهران با تامین اجتماعی در دست اقدام است با توجه به محدودیت مراکز و منابع دولتی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که پیگیری‌های لازم را در بخش درمان داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت احداث خط متروی تهران-پردیس خاطر نشان کرد: با دستور ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی برای احداث متروی تهران به پردیس و مسکن مهر و با پیگیریهای انجام شده این طرح به‌زودی عملیاتی می‌شود.
فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به مشکل مالکیت اراضی در شهر بومهن خاطر نشان کرد: بخش بزرگی از اراضی این شهر فاقد سند قطعی هستند و اراضی قولنامه‌ای برای ساکنین مشکل ساز شده است که با مساعدت شورای اسلامی شهر و شهرداری مشکل برطرف خواهد شد.
حقیقی گفت: اراضی ازون تپه بومهن متعلق به بنیاد مستضعفان است که در سنوات گذشته ساخت و ساز های غیر استاندارد زیادی در این منطقه صورت گرفته است، بر اساس توافق صورت گرفته ساماندهی این منطقه شامل؛ استحکام بنا، رفع مشکلات برق، انشعابات، تأمین سوخت و ساماندهی این منطقه توسط بخشدار و شهرداری در حال انجام است.
وی با اشاره به مشکل ترافیک شهری بومهن اظهار داشت: با استخدام مشاور بر اساس مصوب کارگروه ترافیک به زودی مشکل ترافیک داخل این شهر بومهن می‌شود.
فرماندار شهرستان پردیس گفت: اعطای وام بلاعوض یکی از طرح های دولت برای بافت های فرسوده شهری و روستایی است، تاکنون برای این شهرستان اعتباری دریافت نکردیم، رفع مشکل احداث آرامستان با اوقاف و محیط زیست در دست اقدام است.
حقیقی با بیان اینکه 85درصد از مساحت شهرستان در مناطق چهارگانه محیط زیست واقع شده اظهار داشت: بر اساس قوانین محیط زیستی سرمایه‌گذاران امکان توسعه واحدهای تولیدی خود را ندارند مکاتباتی انجام شده تا این موضوع از طریق شورای عالی محیط ‌زیست حل شود.
گفتنی است در این نشست مردمی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فاطمه ذوالقدر، فریده اولاد قباد، پروانه مافی، طیبه سیاوشی شاه عنایتی، فاطمه سعیدی، مصطفی کواکبیان، محسن علیجانی، محمود صادقی، محمدعلی وکیلی و مهدی شیخ حضور داشتند.
شهرستان پردیس که در شرق پایتخت قرار دارد بر اساس آمار سال 95، 170 هزار نفر جمعیت دارد.
تهرام/9441 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.