به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در یک برنامه تلویزیونی اظهارداشت: دوران بگیر و ببند به سرآمده و اساسا با توجه به موضعی که رئیس شورای شهر درباره سخنان این عضو شورا اعلام کرد، چنین بحثی موضوعیت نخواهد داشت.
وی با اشاره به بحث حذف سه دهک پردرآمد جامعه از یارانه بگیران گفت: این مهم، پیشنهاد دولت بوده که سه دهک بالای درآمدی از جمع یارانه بگیران حذف شده و از محل اعتبارات حاصله از آن، اقداماتی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توسعه خطوط ریلی، نظیر اتصال مترو تهران به اسلامشهر و تحت پوشش قرار دادن نیازمندان صورت بگیرد.
محسنی بندپی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم تمرکززدایی افزود: بحثی که در سال‌های اخیر تحت عنوان انتقال پایتخت مطرح شده در حیطه وظایف استانداری نبوده و هیات دولت باید در رابطه با آن تصمیم بگیرد اما باید به جد در زمینه تمرکززدایی وارد عمل شویم.
وی اظهارداشت: باید بسیاری از اختیارات را به استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان‌ها تفویض اختیار کنیم.
استاندار تهران گفت: این استان، بزرگترین مراکز دانشگاهی را در کشور داشته و به عنوان نمونه بیش از 3 میلیون و 300 هزار کارگر بیمه شده دارد. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در این استان سرریز می‌شود و شهرستان‌هایی نظیر اسلامشهر، بهارستان و شهریار، هریک به اندازه یک استان جمعیت دارند.
محسنی بندپی با اشاره به لزوم هماهنگی مدیران کل استانی با استاندار خاطرنشان کرد: از هیات دولت خواستم که صف و ستاد را در استان تهران تفکیک کنند، به گونه‌ای که باید مدیران کل استانی، خود را با استاندار هماهنگ کرده و چسبندگی با وزارتخانه‌ها ایجاد نکنند.
وی افزود: از این بابت، رویه غیرکارشناسی و غیرعلمی در استان تهران جاری و ساری بوده که اثرات آن را تا کنون شاهد بوده‌ایم.
محسنی بندپی گفت: در همین راستا، شخص رئیس جمهور و وزیر کشور نیز بر اجرای این سیاست تفکیکی تاکید داشته‌اند، به هر ترتیب، استاندار باید مدیران کل پیشنهادی وزارتخانه‌ها را مورد تائید قرار دهد و بنده به شخصه پای اجرای این سیاست تفکیکی صف و ستاد ایستاده‌ام.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تداوم سفرهایی شهرستانی و رسیدگی میدانی به مشکلات شهروندان شهرستان‌های استان اظهارداشت: این رویه توسط استاندار پیشین نیز با هدف پیگیری مشکلات مناطق اجرا می شد که ما این رویه را در دوره جدید استانداری ادامه خواهیم داد.
وی افزود: همچنین، از طریق سامانه ارتباط مردمی دولت(سامد) نیز به صورت تلفنی گوش شنوای مشکلات مردم هستیم و مسائل شهروندان را از این طریق نیز به صورت جدی و مستمر مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

*بیش از 60 درصد کودکان کار از اتباع خارجی هستند
محسنی بندپی در ادامه با اشاره به وضعیت کودکان کار و خیابان در پایتخت گفت: بیش از 60 درصد این کودکان، از اتباع خارجی هستند و این مشکل مربوط به دستگاه‌هایی نظیر بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر نهادها نیست، بلکه باید در رابطه با این اتباع خارجی تصمیمات لازم و مناسب اتخاذ شود.
استاندار تهران برای ساماندهی کودکان کار و خیابان پیشنهاد داد که اگر کودکی بیش از چهار بار در نهادی مانند بهزیستی مورد پذیرش قرار گرفت، بر اساس رایزنی‌های انجام شده با دستگاه قضایی و نهایی شدن این پیشنهاد، موقتا سلب حضانت شود تا بتوان راه برگشت پذیری وی را با ساز و کار توانمندسازی فراهم کرد.
وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای مبارزه اساسی با آسیب‌های اجتماعی در حوزه مواد مخدر اظهارداشت: برنامه‌هایی که تا پیش از این در راستای مبارزه با مواد مخدر و رسیدگی به وضعیت معتادین متجاهر انجام می‌گرفت، صرفا مبتنی بر سم‌زدایی بود و پس از این مرحله، فرد آسیب دیده در اجتماع رها می‌شد.
استاندار تهران گفت: اکنون تمام تمهیدات و تلاش‌ها در این راستا، بر اساس اصل پیشگیری استوار شده و راهکارهای جدیدی برای ترک اعتیاد معتادین تعریف شده است.
محسنی بندپی، بهره مندی از ظرفیت علمی روانپزشکان و روانشناسان برای درمان اجتماع محور معتادان از دیگر راهکارها در این حوزه عنوان کرد و افزود: بحث اشتغالزایی و کارآفرینی برای این قشر نیز در حال حاضر، در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه، بر اساس آنچه اشاره داشتم، تاکنون و در سال 96، 7هزار و 500 معتاد متجاهر از میان 9هزار فرد آسیب دیده مشغول به کار شدند و این اتفاق مهمی در راستای آسیب زدای از قشر درگیر این بیماری در تهران است.
استاندار تهران با اشاره به مجموعه بازپروری بهاران در دوره شهرداری اسبق تهران تصریح کرد: به اعتقاد من، این طرح، صرفا جنبه تبلیغاتی داشت و در نوع و رسالت اجرایی خود موفق نبود.
محسنی بندپی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم پیگیری قانون بیمه همگانی در استان تهران اظهارداشت: ما قانون بیمه همگانی را سال 72 به صورت مصوب داشتیم و بنده سال 92 مدیر بیمه سلامت در کشور شدم.
وی گفت: در همین راستا نیز 10 میلیون نفر فاقد بیمه در کشور بیمه شده و از این بین، یک میلیون و 200 هزار نفر تنها در استان تهران تحت پوشش و حمایت چتر بیمه قرار گرفتند که لازم است تا زمینه پیگیری مناسبات رفاهی بیمه شدگان را در استان دنبال کنیم.
استاندار تهران در ادامه با اشاره به بحث مسکن مهر در استان تهران افزود: بر اساس بودجه 97، این اجازه به کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی داده شده تا مازاد مسکن مهر را در اختیار مددجویان خود قرار دهند.
محسنی بندپی با اشاره به ارتقای سلامت اجتماعی استان تهران در دوره استانداری جدید اظهارداشت: تغییرات ملموسی را در چهره تهران در راستای ارتقای سلامت اجتماعی خواهیم دید و بنده این قول را می‌دهم تا عملکرد سه ماه خود را به صورت منظم از طریق این برنامه به سمع و نظر شهروندان شریف استان تهران برسانم.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.