به گزارش ایرنا، زهرا نژادبهرام روز یکشنبه در یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران بیان کرد: بیشترین مطالبه شهروندان تهرانی از مدیریت شهری مساله رفع سد معبر چه از نوع صنفی و چه مصالح ساختمانی است.
وی افزود: اقدامات مدیران مناطق و شرکت شهربان و حریم بان به عنوان نهاد متولی نشان می دهد که تمرکز بر روی سد معبر صنفی و بساط گستران است.
نژاد بهرام افزود: با توجه به اینکه عرض پیاده روهای شهر تهران به ندرت از 1.5 متر می رسد، مساله سد معبر ساختمانی به عامل نارضایتی مهم در مناطق 22 گانه پایتخت علی الخصوص در پهنه های فرسوده و ناپایدار کلانشهر تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: مشاهده پدیده هایی چون تجاوز به عرض گذر حصار کارگاهی، تجاوز به عرض گذر داربست ومصالح ساختمانی و دپوی میلگرد به بخشی از سیمای روزانه در پیاده روهای شهر تبدیل شده است.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ضوابط و مقررات مرتبط در این باره در برگیرنده بخشنامه ها و ضوابط مقررات ملی ساختمانی است که مقرر نموده، املاک واقع در محورهای اصلی و همچنین شمال کلیه معابر فرعی، بعد از اتمام سقف طبقه اول، نگهداری مواد و مصالح و نخاله های ساختمانی در پیاده رو مجاز نبوده و باید به داخل محدوده ملک انتقال یابد.
نژاد بهرام بیان کرد: مواد و مصالح و نخاله های ساختمانی به داخل محدوده ملک انتقال یابد و مالک مکلف شده در صورتیکه ملک در مرحله گودبرداری یا اجرای سقف اول باشد، آهن آلات با گونی محصور شود تا از خطرات احتمالی گذر عابرین و رانندگان جلوگیری شود.
وی گفت: املاک شمالی نیز پس از اجرای سقف اول موظف به آزادسازی کامل سطح اشغال شده گذر عمومی هستند.
وی بیان کرد: مقررات ملی ساختمان مکلف کرده در صورتی که راه عبور عمومی محدود یا مسدود شده باشد، باید راه عبور موقت در محل مناسبی که به تایید مراجع ذیربط برسد ایجاد شود.
نژاد بهرام بیرون زدگی هریک از اجزا سازه های موقت از قبیل حصار حفاظتی موقت کارگاه، سرپوش حفاظتی و داربست از محدوده بنای در دست ساخت را بر اساس قانون ممنوع دانست.
وی گفت: با توجه به گستردگی سدمعابر ساختمانی، ضروریست نوع نگاه و اولویت برخورد در خصوص سد معبر در برگیرنده توامان سدمعبر صنفی و ساختمانی باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار بازنگری در ساختار اداری-اجرایی مواجه با پدیده سدمعبر ساختمانی به منظور اجتناب از تداخل وظایف شرکت شهربان-حریم بان و ادارات شهرسازی ناحیه شد.
وی گفت بازنگری در این ساختار، موجب نظارت دقیق تری بر نحوه اجرای مقررات و بخشنامه های مرتبط با سدمعبر ساختمانی می شود.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.