محمد عباسی روز چهارشنبه در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت گلخانه ای علاوه بر مصرف پایین آب، در هر سالن برای هشت نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می کند و در مقایسه با کشت در فضای باز در هر هکتار 10 برابر افزایش تولید در صیفی جات و سبزیجات دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان ری در فصول سرد سال اکثر مواقع دارای هوای آفتابی است و دمای مناسب برای کشت محصولات کشاورزی را نیز دارد، اظهار کرد: کشت گلخانه ای در این منطقه از لحاظ مصرف پایین سوخت و هزینه های جاری نگهداری گلخانه بسیار مقرون به صرفه است.
عباسی ادامه داد: وجود نور خورشید و دمای مناسب باعث رویش سریع و مناسب سبزیجات، صیفی جات در گلخانه ها می شود از این رو کشاورزان شهرستان ری میل و انگیزه بالایی به کشت گلخانه ای دارند.
وی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه ای با توجه به بحران کم آبی و افزایش تولید و بهره وری بالا، راهبرد اصلی و نیاز ضروری امروز بخش کشاورزی جنوب تهران است که در صدد جایگزین به جای محصولات دیگر هستیم.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند، این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.
شهرستان ری با یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب تهران واقع شده است.
/6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.