کاظم دستگردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح باهدف مشارکت خانواده های پایتخت نشین آغاز شده است که جمعه های هر هفته برخی از معابر (به مدت چند ساعت) در اختیار خانواده ها و کودکان قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه آپارتمان نشینی باعث شده که تهران به شهری پر ترافیک و همانند پارکینگ تبدیل شده است افزود: «طرح خیابان ورزش جمعه ها» با نظر کمیته ورزش شورا، سازمان ورزش شهرداری و شهرداری مناطق اجرا شده که هر هفته در 2منطقه و دراین هفته در مناطق 16 و 18 (بستگی به نبود آلودگی هوا برای شهروندان)انجام می شود.
دستگردی تصریح کرد: هدف از این جنبش ورزشی این است که کودکان، خانواده ها و اهالی محل بتوانند در فضای فراهم شده به فعالیت ورزشی بپردازند.
به گفته رئیس اداره تفریحات سازمان ورزش در این طرح ورزشی بازیهای نوستالژیک و قدیمی (لی لی، الک دولک، دزد و پلیس و ...) که در حال فراموشی است دوباره برای نسل جدید و گذشته زنده شود.
وی افزود: فلسفه خیابان های ورزش باعث شده که همدلی، اتحاد و آشنایی شهروندان منطقه با یکدیگر را به همراه آورد و فعالیت بدنی و غنی سازی اوقات فراغت را در پایتخت توسعه دهد.
دستگردی ،زنگ تحرک و کوهپیمایی خانوادگی را از مهم ترین برنامه های این نهاد در هفته آینده برشمرد و بیان کرد: یکشنبه و دوشنبه هفته آینده(18 و 19 آذر ماه ) از ساعت هشت صبح برنامه هایی خانوادگی در پارک لاله و پارک کوهسار شهران تهران برای عموم برپا می شود.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.