به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سردار حسین رحیمی گفت: باید هم افزایی و همکاری بین پلیس و شهرداری برای از بین بردن آسیب های اجتماعی و ترافیکی بیشتر شود.
به گفته رحیمی باید در کمیته ها و نشست های تخصصی مشترک بین نهادهای دخیل مانند پلیس و شهرداری برای حل مشکلات ازجمله آسیب های اجتماعی راه حل پیدا کرد.
به گزارش ایرنا حناچی 22 آبان ماه امسال به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و این در حالی است که حل مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای تهران به همکاری و تعامل هرچه بیشتر این دو نهاد ارتباط مستقیم دارد.
ازجمله موارد اختلافی بین پلیس و شهرداری که این روزها در پایتخت خبرساز شده موضوع حذف طرح زوج و فرد است؛ درحالی که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می گوید قصد دارد این محدوده را حذف و محدوده طرح ترافیک را به آن تسری دهد، مسئولان پلیس اعلام می کنند که حذف این طرح غیرقانونی است.
درصورت اجرای طرح زوج و فرد که اجرای آن نیازمند تصویب در شورای اسلامی شهر و دیگر نهادهای متولی است، افراد دیگر براساس رقم پلاک خودرو خود نمی توانند وارد این محدوده شوند بلکه باید همانند طرح ترافیک ثبت نام کنند و پس از پرداخت وجه مورد نظر، اجازه ورود به محدوده پیدا کنند.
به گفته مسئولان شهری، هزینه ورود به محدوده مربوط به طرح زوج و فرد کمتر از طرح ترافیک خواهد بود اما هنوز جزییات و نحوه اجرای طرحی که از هم اینک مورد انتقاد مسئولان پلیس قرار گرفته، اعلام نشده است.
همچنین طی چند وقت اخیر اجرای طرح کاهش آلودگی هوای تهران در حالی برای چند بار پس از اطلاع رسانی مسئولان شهری، توسط پلیس به تعویق افتاد که به گفته کارشناسان، اگر ارتباط و تعامل بیشتری بین این نهادها وجود می داشت شاهد تعویق اجرای طرح های مهمی ازجمله طرح کاهش نبودیم.
به دنبال اجرای طرح کاهش، خودروهای فاقد معاینه فنی به محض ورود به هرمرحله از شهر تهران روزانه 50 هزارتومان جریمه خواهند شد؛ این طرح پس از چند نوبت تعویق در سوم آذرماه جاری اجرایی شد.
مسئولان پلیس با اشاره به صف های طویل مردم مقابل مراکز معاینه فنی، علت تعویق اجرای این طرح را کامل نشدن زیرساخت ها اعلام می کردند.
تهرام/3225/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.