به گزارش ارسالی روز پنجشنبه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به ایرنا، ولی الله شجاع پوریان در نهمین گام طرح «باهم» (بازدید، ارزیابی و هم اندیشی مناطق) در منطقه 7 تهران افزود: شهرداری تهران در گذشته به صورت افراطی تمامی مسئولیت های مربوط به سامان سراها را بر عهده گرفته بود و باتوجه به فصل سرما راه اندازی این مراکز در همه مناطق ضروری است.
وی افزود: این در حالی است که بر اساس قانون تامین زیرساخت های لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی و جمع آوری کارتن خواب ها از سطح شهر به شهرداری تهران واگذار شده که اکنون با همکاری نیروی انتظامی در حال انجام است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران همچنین تاکید کرد: ایجاد و فعال سازی مراکز کوثر (توانمندسازی زنان سرپرست خانوار)و نیز فرآموز (آموزش مهارت های رفتاری به کودکان و نوجوانان) در تمامی مناطق بویژه محله های کم برخوردار باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به فعالیت مراکز فرآموز در سطح شهر تهران گفت: براساس تکلیف قانونی که شورای اسلامی شهر برای حوزه اجتماعی مشخص کرده باید در تمامی مناطق 22 گانه حداقل یک مرکز فرآموز ویژه آموزش مهارت های رفتاری به کودکان وجود داشته باشد و منطقه 7 نیز باید این مرکز را راه اندازی کند.
شجاع پوریان با تاکید بر ضرورت راه اندازی مرکز کوثر در منطقه 7 اظهارداشت: حداقل دو مرکز کوثر در حوزه اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار باید در این منطقه ایجاد شود.
وی واگذاری مدیریت باغ موزه قصر به شهرداری منطقه 7 یا معاونت اجتماعی برای بهره گیری کامل از ظرفیت این مرکز فرهنگی را خواستار شد.
شجاع پوریان همچنین در این نشست بر ایجاد راسته های فرهنگی، کافه کتاب و پاتوق های گفت و گو در مناطق، مناسب سازی سرای محلات برای استفاده بهتر معلولان و سالمندان از فضاهای شهری، بهره گیری کامل از ظرفیت گردشگری منطقه 7، افزایش سرانه ورزشی و پرداخت مطالبات پیمانکاران حوزه اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.
معاون شهردار تهران گفت: بنا داریم با اجرای طرح «باهم» از طریق هم اندیشی و کمک های متقابل حوزه ستادی معاونت اجتماعی و شهرداری های مناطق بر اساس تقویم زمانی برای رفع مسائل شهری و کاهش مشکلات شهروندان گام برداریم.
‏‌تهرام/7245/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.