به گزارش ایرنا سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سر دسته این باند مسئول خزانه داری بانک بود که با همدستی همسرش و سه نفر دیگر از خزانه شعبه مرکزی این بانک در خیابان میرداماد سرقت کرده بودند.
وی بیان کرد: این سارقان در کشور ارمنستان شناسایی شدند.
رحیمی اظهارداشت: ارزش مسکوکات به سرقت رفته از خزانه بانک پاسارگاد به 7.5 میلیارد تومان می رسد.

**بازداشت 2 باند سرقت مسلحانه
رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه دو باند سارق مسلح در پایتخت قبل از اقدام به سرقت شناسایی و دستگیر شدند گفت: همچنین در پنجمین مرحله از عملیات ضربتی پلیس آگاهی پایتخت در تمامی پایگاه ها 184 سارق حرفه ای و سابقه دار دستگیر شدند که در مجموع به بیش از سه هزار سرقت اعتراف کرده اند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 90 نفر از این افراد سابقه دار هستند خاطرنشان کرد: اعضای 45 باند که به شیوه های مختلف وسایل منزل و خودروها را سرقت می کردند بازداشت شدند.
رحیمی ادامه داد: یک باند 11 نفره نیز که در شمال تهران به سرقت ارز و طلا از منازل می پرداختند، شناسایی و دستگیر شدند که 17 مورد سرقت را در کارنامه خود دارند.

**دستگیری کیف قاپان خشن
رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین با اشاره به دستگیری کیف قاپان خشن در پایتخت گفت: این کیف قاپان که بیشتر از بانوان سرقت می کردند دستگیر شدند.
وی ادامه داد: تاکنون دو نفر از زنان مالباخته بر اثر شدت جراحت های وارده توسط این کیف قاپان خشن به کما رفته اند و در وضعیت وخیمی قرار دارند.
رئیس پلیس پایتخت افزود: این سارقان هنگام کیف قاپی با مشاهده مقاومت زن، وی را روی زمین می کشیدند یا به گونه ای مورد ضرب و شتم قرار می دادند که فرد مجبور به رهاسازی کیف شود.

** دزدان مزاحم تلفنی
رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: برخی دیگر از این سارقان اعضای باندی هفت نفره بودند که به شهروندان می گفتند در مسابقه های تلفنی برنده شده اید، از مال باخته ها می خواستند از طریق حساب کارت به کارت به حساب آنها متصل شوند و از همین طریق حسابشان را خالی می کردند.
وی اظهارداشت: در بین مالباختگان این پرونده افرادی از طبقه پزشک، خلبان و مهماندار نیز حضور دارند که نشان می دهد این زودباوری در میان هر قشری قابل مشاهده است.
رحیمی با بیان اینکه کلاهبرداری تلفنی از این دست در تهران زیاد شده است به شهروندان توصیه کرد که براحتی به هر فردی اعتماد نکنند.
تهرام/3225/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.