به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛ کتاب “ماه را نشانه بگیر” با حضور نویسنده ژیلا تقی زاده و سید مهرداد ضیایی، فرحناز علیزاده و قاسمعلی فراست و جمعی از اهالی هنر در فرهنگ‌سرای رسانه معرفی و نقد و بررسی می‌شود.
داستان کتاب در خصوص یک ازدواج روستایی است که در نوع خود امری غیررایج در منطقه رخداد آن بوده است و تا پیش از آن شکل نگرفته است؛ اما به دنبال آن مشکلات و مصائب زندگی به ویژه بروز و ظهور شایعه‌ها و اظهارنظرهای عجیب، یک خانواده را ناچار به کوچ از تبار و سرزمین خود می‌کند و این آغاز داستانی است که دنباله آن در دنیای مدرن و سال‌ها بعد پیگیری می‌شود. داستانی زندگی دختر جوانی که شوهر خود را به سودایی که نمی‌داند چیست، از دست رفته می‌بیند.
به گفته ناشر این اثر، نویسنده در این کتاب از سویی تلاش داشته در ساختار زیستی و فکری مدرن و امروزی جامعه نویسنده، داستان خود را روایت کند و از سوی دیگر نویسنده تلاشی ستودنی برای بازنمایی ساختار زیستی اقوام لر ایرانی به خرج داده و باورها و فلسفه فکری و زیستی این قوم و تحول اجتماعی در آن را که ناشی همپوشانی زیستی با مردمان و باورهای دیگری است را در داستان به نمایش بکشد.
از این نویسنده پیش از این در این موسسه نشر، داستان بلند «به اندازه یک نقطه» و مجموعه داستان «سهم من از دریا» نیز منتشر شده است.
ژیلا تقی‌زاده، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و نقاش و دارای مدرک کارشناسی گرافیک از دانشگاه الزهرا است. او در کنار نویسندگی از سال 1364 نمایشگاه‌های نقاشی گوناگونی به صورت انفرادی و گروهی در گالری‌های مختلف برگزار کرده است.
نشست معرفی و نقد کتاب “ماه را نشانه بگیر” سه شنبه 22 آبان ساعت 16 در یکصد و چهارمین نشست تخصصی «زرین قلم» در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.