محمد عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ذرت علوفه ای پس از برداشت گندم و جو در شهرستان ری کشت می شود، اظهار داشت: برداشت این محصول همه ساله از اوایل شهریور ماه در این شهرستان آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: شهرستان ری رتبه اول تولید ذرت علوفه ای در استان تهران را دارد، این محصول توسط دامداری های خریداری شده و در سیلوهای مخصوص برای مصرف پاییز و زمستان فشرده و جمع آوری می شود.
وی با اشاره به اینکه 35 دستگاه کمباین و 300 دستگاه کامیون برداشت ذرت علوفه ای شهرستان ری را بر عهده داشتند، افزود: همه ساله برداشت، حمل و سیلو کردن ذرت علوفه ای برای 400 نفر در این شهرستان اشتغال مستقیم ایجاد می کند.
رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری در خصوص آبیاری ذرت علوفه ای این منطقه با آب های نامتعارف نیز گفت: بخشی از مزارع ذرت توسط آب های نامتعارف روخانه سرخه حصار و نهر فیروزآباد آبیاری می شود که اگر این کشت ادامه پیدا نکند، شاهد گرد و غبار بسیار شدید در سطح شهرستان خواهیم بود.
عباسی همچنین یادآور شد: تاکنون هیچگونه دلیل آلودگی و یا بیماری خاصی در خصوص ذرت های تولید شده در شهرستان ری گزارش نشده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.
3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.