به گزارش روز چهارشنبه معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا نژادبهرام در جلسه بررسی ساماندهی دستفروشان سطح پایتخت و چگونگی طراحی و تدوین سامانه ای جامع در این رابطه، افزود: قانون خلا دارد که شغل دستفروش را مورد توجه قرار نداده و ساماندهی نکرده است و این کار از وظایف سازمان ساماندهی مشاغل است.
وی در عین حال تاکید کرد که ایجاد سد معبر تخلف است.
نژادبهرام خطاب به حمیدرضا تحصیلی، مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر گفت: امروز باید، شرکت ساماندهی، سازمان فناوری اطلاعات و شورای شهر تهران، هر سه در یک همکاری حرفه ای دست به حل معضل دستفروشان بزنند.
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد که کار باید با چهار محور آغاز شود؛ سازماندهی کار با نگاهی مدیریتی و همکاری با سازمان های مرتبط و در جاهایی حتی یاری خواستن از آنها و تغییر قانون، تعیین و تدوین روش کار، در نظرگرفتن ذی نفعان و پذیرش و اجرای مسئولیت قانونی.
به گفته نژادبهرام، تنها و تنها بازار روز کارساز نبوده و باید به حسب ضرورت راهکارهایی ارائه دهیم؛ جامعه ما و شرایط خاص سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ارتباطی آن، برخورد سلبی با دستفروش را نمی پذیرد.
پیشنهاد مشورت با دستفروشان برای ارائه مکان های ثابتی برای دستفروشی به آنها، از جمله راهکارهای نژادبهرام بود با اینکه منافع صاحبان مغازه و فروشنده های ثابت هم رعایت شود.
نژادبهرام، پیشنهاد تعیین ساعات مشخصی برای دستفروشی را نیز مطرح کرد.
به گزارش ایرنا، ساماندهی مشاغل در اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، نظارت بر بازارهای موقت و روزبازارها، کنترل حیوانات شهری، احداث و مدیریت مراکز همگانی خرید و فروش خودرو، مدیریت جایگاههای CNG و ساماندهی کیوسک های عرضه گل و مطبوعات سطح شهر تهران از جمله وظایف و ماموریت های شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران است.
تهرام/7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.