مینا رجایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش در خانواده، جامعه، ارجاع به سطح بالاتر، ارائه وسایل کمک توانبخشی، اشتغال و کاریابی معلولان و حمایت اجتماعی معلولین از خدمات این طرح به شمار می رود.
وی یادآور شد: معلولان و افراد ناتوان هم به اندازه دیگر اقشار جامعه سهیم هستند و باید برای آنها امکانات و تسهیلات مورد نیاز فراهم شود.
رجایی با بیان اینکه (CBR) طرحی در راستایی شناسایی معلولان در سطح مناطق روستایی شهرستان و تشکیل پرونده برای آنان است، افزود: اجرای این طرح در شناخت قابلیت ها و توانمندی های معلولان نقش مهم و موثری دارد.
وی ادامه داد: زمینه اشتغال، آموزش، شرکت در برنامه های اجتماعی و بالا بردن روابط اجتماعی برای معلولان از جمله دستاوردهای این طرح به شمار می رود و می تواند قابلیت ها و توانمندی های فرد معلول را افزایش دهد تا خود به تنهایی نیازهایش را رفع کند و در فعالیت های اجتماعی مانند یک فرد سالم شرکت کند.
رجایی اظهار داشت: در طرح مزبور تیم تخصصی و کارشناسی مرکز بهزیستی با حضور در منزل خانواده های جمعیت هدف، ضمن ارایه مشاوره و راهنمایی های لازم به خانواده ها، در راستای تسهیل خدمت رسانی به فرد معلول در حوزه پزشکی و اجتماعی اقدام می کنند.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در وقت، مراقبت و درمان معلول در کنار خانواده انجام و هزینه های ایاب و ذهاب نیز کاهش می یابد.
18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
/6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.