به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز چهارشنبه در دبیرستان نمونه نرجس شهرستان پیشوا ، دانش آموزان در رشته های مخلتف ورزشی انفرادی و گروهی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
سرپرست فرمانداری پیشوا در این مراسم گفت: امروز ورزش همگانی در سبد خانوارهای ایرانی تا حدود زیادی مهجور مانده و خانواده ها بنا به دلایل مختلف، توجهی به ورزش که سلامت عمومی جامعه را تضمین می کند ندارند.
حسین عباسی افزود: در دین مبین اسلام تاکید زیادی به امر ورزش شده است و این ضرورت و اهمیت ورزش را برای مسلمانان دوچندان کرده است چرا که در کلام معصوم نیز آمده که عقل سالم در بدن سالم است.
وی با تأکید بر ترویج فرهنگ ورزش عمومی در جامعه گفت: هر چند که تمامی رشته های ورزشی بنا به ذائقه و علاقه مندی افراد می تواند در شادابی زندگی افراد اثرگذار باشد ولی ورزش همگانی می تواند اثرگذاری عمومی بر سلامتی افراد داشته باشد.
سرپرست فرمانداری پیشوا با اشاره به این که ترویج فرهنگ ورزش عمومی باید در مدارس نهادینه شود افزود: دانش آموزان در کنار تحصیل و تهذیب نفس باید به امر ورزش بپردازند و ورزش را به عنوان یکی از امور اصلی در کارهای روزانه خود جای دهند.
وی افزود: مسئولان نیز موظفند تا ضمن اینکه فضا را برای ورزش دانش آموزان فراهم کنند و در کنار آن ، مسئولان نیز برای خدمت رسانی بهتر لازم است تا به امر ورزش مبادرت ورزند.
عباسی گفت: هر چه به امر ورزش مدارس توجه شود، زمینه توسعه ورزش قهرمانی در جامعه فراهم می شود.
دوره پنجم المپیاد ورزشی دانش‌آموزان با شعار دانش‌آموز فعال، مدرسه شاد و جامعه سالم و با رویکرد مدرسه ‌محوری، دانش‌آموز مداری و اخلاق ‌گرایی آغاز به کار کرده است.
این المپیاد از سه سطح پایه‌های اول تا سوم ابتدایی، چهارم تا ششم ابتدایی و هفتم تا دوازدهم متوسطه در رشته‌های مختلف ورزشی و آموزشگاهی و ورزش با خانواده برگزار می‌شود.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.