به گزارش ایرنا ، بیش از یکصد و پنجاه هزار دانش آموز مدارس شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت با شرکت در انتخابات شورای دانش آموزی ، منتخبان خود در شوراهای دانش آموزی را انتخاب کردند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در مراسم نمادین انتخابات شورای دانش آموزی که در دبیرستان حضرت زینب این شهرستان برگزار شد اظهار داشت : منتخبان دانش آموزان در شوراهای دانش آموزی ، مسئولان آموزش و پرورش را در ارائه خدمات بهتر به دانش آموزان یاری می کنند.
مهدی نیکبخت افزود: تحکیم و تعمیق ارزشها و باورهای دینی، تکریم شخصیت دانش آموزان، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان، تمرین مشارکت جویی و مسئولیت پذیری، توجه به خواسته های دانش آموزان و توسعه و تقویت فعالیتهای گروهی از اهداف انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس است.
وی افزود: این انتخابات در تمام مقاطع تحصیلی برگزار می شود و اعضای شوراهای دانش آموزی در 9 انجمن این تشکل مانند انجمن فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و امداد و نجات سازماندهی خواهند شد.
نیکبخت اظهار داشت: اعضای شورا از میان دانش آموزان شاغل به تحصیل همان مدرسه انتخاب می شوند و جلسه های این شورا حداقل هر 15روز یک بار تشکیل می شود.
وی گفت: اداره امور کلاس ها، امور آموزشی و پرورشی، کمک به معلمان و مدیران و انجام برخی کارهای مربوط به اولیا در مدرسه بخشی از وظایف شوراهای دانش آموزی است.
وی تصریح کرد: انتخابات شوراهای دانش آموزی یکی از مهمترین نشانه های مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه است.
مدیر آموزش و پرورش قرچک افزود: دانش آموزان در این انتخابات فرا می گیرند که چگونه می توانند در فعالیت های اجتماعی و سیاسی کشور حضور داشته و تأثیر رأی خود را در جامعه کوچک درک می کنند و باور پیدا کنند که رأی آنها در سرنوشتشان تأثیر دارد.
نخستین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در سال 1377 برگزار شد.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.