به گزارش خبرنگار ایرنا کلیات این طرح در جلسه قبلی شورا به تصویب اعضا رسیده بود.
در ابتدای بررسی جزئیات این طرح پیشنهاد بازگشت آن به کمیسیون های تخصصی که از سوی محسن هاشمی رئیس شورای شهر مطرح شد، رای نیاورد.
رئیس شورای شهر تهران در این زمینه گفت: 15 پیشنهاد در خصوص طرح انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی به هیات رئیسه رسید و بررسی آنها برای جایگاه شورا خوب نیست چراکه نشان می دهد در کمیسیون های تخصصی بر روی این مسائل به تفصیل بحث نشده است.
پس از اظهارات هاشمی، افشین حبیب زاده رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد اضافه شدن انتشار شناسنامه فنی- ملکی به ماده یک این طرح را مطرح کرد و گفت: شناسنامه فنی- ملکی حتما باید در اختیار افراد قرار گیرد تا آنها بدانند ساختمان از چه مشخصاتی برخوردار است.
وی با بیان اینکه شهرداری نباید بدون شناسنامه فنی- ملکی پایان کار صادر کند اظهارداشت: شورا قبلا صدور شناسنامه فنی - ملکی را مصوب کرده بود و صدور آن از ضروریات است، حتی چند نمونه آن نیز عملیاتی شد اما به دلیل توقف مجری ذی‌صلاح، صدور شناسنامه فنی نیز متوقف شده است.
همچنین محسن هاشمی در خصوص انتشار نقشه اطلاعات جامع مکانی شهر تهران در قالب این طرح پیشنهادی مطرح کرد.
احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورا نیز خواستار گنجاندن اطلاعات فضاهای تاریخی و فرهنگی در این طرح و انتشار آن شد و گفت: این موضوع باعث حفظ باغ ها و فضاهای تاریخی و فرهنگی می شود.
در ادامه چند پیشنهاد که بیشتر در خصوص تغییر واژه ها و کلمات بود از سوی علی اعطا سخنگوی شورا مطرح شد.
یکی از پیشنهادها در خصوص جایگزین کردن بحث پهنه و زیرپهنه به جای واژه کاربری بود.
اعطا در این خصوص گفت که باید مشخص شود در هر یک از ساختمان ها کاربری هر طبقه چیست.
بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورا نیز با حذف واژه کاربری مخالفت کرد و در نهایت مقرر شد هر سه واژه کاربری، پهنه و زیرپهنه در کنار هم در طرح گنجانده شود.
پیشنهادهای مذکور به تصویب اعضای شورا رسید.
به گزارش ا یرنا پس از اتمام بررسی طرح الزام شهرداری به انتشار اطلاعات عمومی شهرسازی، بررسی دو فوریت لایحه اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران نیز در دستور کار قرار گرفت که به دلیل خروج یکی از اعضا و رای نیاوردن تمدید وقت صحن شورا به جلسه بعد موکول شد.
تهرام/9343/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.