هاتف ممیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان تهران بیش از 2 هزار کیلومتر راه عشایری دارد که در نیمه نخست امسال 720 کیلومتراز این ایلراه ها مرمت و بهسازی شد.
وی تاکید کرد: بیشتر این راه ها در مناطق صعب العبور استان تهران واقع شده که به منظور تسهیل در رفت و آمد عشایر در فصل کوچ به مناطق ییلاقی و قشلاقی همه ساله این راه ها نیاز است مرمت و بهسازی شود.
مدیر امورعشایر استان تهران در ادامه به تامین آب شرب برای عشایر و دام آنها تاکید کرد و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 35 کیلومتر شبکه تامین آب شرب بهداشتی در مناطق عشایری استان تهران اجرا و عملیاتی شد.
به گفته ممیزی، لایروبی یک رشته قنات ، لایروبی 11 حلقه چاه، نصب و تعمیر تلمبه بادی 11 دستگاه، احداث 5 باب مخزن ذخیره آب به حجم 120 متر مکعب، بهسازی 35 دهانه چشمه و احداث حوضچه برداشت، تجهیز یک حلقه چاه نیمه عمیق، احداث و مرمت 4 حمام ضد کنه در مسیرهای عبور عشایر و همچنین ساخت و نصب مخزن هوایی به وسعت 64 متر مکعب را از دیگر اقدامات انجام شده در مناطق عشایری استان تهران اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: بهسازی و مرمت ایلراه های عشایری و ارائه خدمات مناسب در زمینه ارتقای شاخص های توسعه انسانی به عشایر از اهداف مهم امور عشایر استان تهران اعلام کرد که این خدمات با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در مناطق ییلاقی و قشلاقی استان اجرایی و عملیاتی شد.
مدیر امور عشایر استان تهران یادآور شد: همچنین امسال خدمات آبرسانی سیار به یک هزار و 200 خانوار عشایر انجام شد و همچنین 18 هزار و 570 سیلندر گاز مایع در فصل کوچ به عشایر استقرار یافته در مناطق ییلاقی توزیع شد.
وی همچنین به جزئیات کوچ پائیزه عشایر استان تهران اشاره کرد و افزود: از 15 شهریورماه به مدت 2 ماه این کوچ شروع شده و در حال حاضر عشایر در مسیر میانبند (مسیرهای بین ییلاق و قشلاق) استان تهران حضور دارند و تا نیمه آبان ماه عشایر بطور کامل در مناطق قشلاقی استان از جمله شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا، ری، ملارد و شهریار مستقر می شوند.
استان تهران دارای حدود 3 هزار خانوار عشایری است که این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصولات زراعی، دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید کردند.
تهرام/7243/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.