محمد عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا کم آبی را اصلی ترین معضل صنعت کشاورزی در جنوب تهران عنوان کرد و اظهار داشت: تجهیز زمین های کشاروزی به سیستم های آبیاری تحت فشار شامل آبیاری قطره ای، کم فشار و نواری موجب بهره وری 50 درصدی در منابع آب می شود.
وی تصریح کرد: 65 درصد هزینه های تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری نوین را دولت به صورت بلاعوض پرداخت می کند، بنابراین زمینه رونق تولید محسولات فراهم است و کشاورزان باید از این فرصت در جهت تجهیز مزارع استفاده کنند.
رییس اداره جهاد کشاورزی ری عنوان کرد: سیستم های نوین آبیاری موجب افزایش راندمان، کاهش هدر رفت آب، جلوگیری از تبخیر آب و کاهش هزینه های تولیدات کشاورزی می شود.
وی با بیان اینکه آبیاری بارانی مناسب اراضی علوفه است، اظهار کرد: سیستم آبیاری بارانی به دلیل وجود بادهای گرم و تبخیر میزان قابل توجه آب حین آبیاری در شهرستان ری مقرون به صرفه نیست و کشاروزان از روش های جدید استفاده کنند.
شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند. این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.