اولین جلسه شورای اداری پردیس با حضور فرماندار جدید و دو نماینده مردم تهران در مجلس برگزار شد

به گزارش ایلنا از پردیس، سید فرید موسوی و فاطمه سعیدی نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس امروز در اولین شورای اداری این شهرستان با فرماندار جدید پردیس دیدار و گفتگو کردند.

سید فرید موسوی نماینده مردم تهران در این جلسه با تاکید بر پیگیری جدی طرح‌‌های هادی در شهرستان پردیس گفت: طرح‌های هادی شهرستان پردیس سال‌هاست مورد بازنگری قرار نگرفته و برخی دهیاران با مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی افزود: بودجه برخی روستاها که دهیاری ندارند به دست فرمانداری سپرده شده که مبلغ قابل توجهی است و امیدواریم فرماندار جدید پردیس این بودجه را در مسیر درست خود سرازیر کند.

**بلاتکلیفی  زمین‌های شهرستان پردیس

فرید موسوی نماینده مردم پردیس در مجلس نیز با اشاره به وضعیت بلاتکلیف برخی زمین‌ها در شهرستان پردیس گفت: حدود ۵ هزار نفر از افرادی که سند زمین‌های طلایی اصطلک را دارند در وضعیت بلاتکلیفی به‌سر میبرند و هرچه زودتر باید به وضعیت این افراد رسیدگی شود.

وی با اشاره به وضعیت منطقه اوزون‌تپه که شرایط مشابهی دارد گفت: ساکنان این منطقه نیز وضعیت اسکان مشخصی ندارند و بنا بود منطقه برای تخلیه و جابجایی این افراد مشخص شود که پس از گذشت چند ماه از تخلیه این منطقه هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشده است‌.

سخنگوی فراکسیون ورزش و جوانان نیز اظهارداشت: تاکنون با همکاری  اداره ورزش و جوانان شهرستان تلاش شده حرکت‌های ورزشی مناسبی برای ورزش جوانان انجام شود که درصددیم اقدامات گسترده‌تر شود‌.

وی با اشاره به شرایط سخت کنونی در جامعه اظهار داشت: باید در  هر شرایط بخصوص شرایط سخت کنار هم بایستیم و با همدلی مسائل رو با هم حل کنیم و  مردم در این زمان‌ها بیش از همیشه از ما انتظار دارند.

** گذشته را بازنگری کنیم

موسوی با تاکید بر نیاز به بازنگری عملکرد مسئولان در گذشته خاطرنشان کرد: بسیاری از ما باید برگردیم و نگاهی به عملکردمان در گذشته بیندازیم و برخی موارد را اصلاح کنیم. این به معنای این نیست که آن عملکرد اشتباه بوده بلکه بر حسب نیازها و شرایط امروز باید پاسخگو باشیم و تصمیم بگیریم.

**مسئولان جدی‌تر باشند

نماینده مردم در خانه ملت گفت: مردم صاحبان اصلی این نظام و کشورند و سرگردان کردن مردم کار درستی نیست و متاسفانه گاهی ما نمایندگان گزارش‌هایی دریافت می‌کنیم که خبر از بلاتکلیف گذاشتن مردم توسط ادارات و مسئولان است که این مساله میان مردم و مسئولان نظام دیوار بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم گزارش‌های خوبی به مردم ارائه بدهیم، گفت: کوتاهی‌های مسئولان خودش را در جاهای دیگه نشان می‌دهد و این عواقب خوبی برای کشور و مسئولان ندارد.

**مسکن‌مهر پردیس مسئله‌ای ملی شده

فاطمه سعیدی نماینده مجلس با تبریک به فرماندار جدید با اشاره به اهمیت تکمیل و تحویل هر چه سریع‌تر پروژه مسکن‌مهر پردیس گفت: بحث مهمی که مورد سوال و توجه مردم هست و مردم از ما نمایندگان می‌خواهند پیگیری کنیم تحویل خانه‌های مسکن مهر است.

وی با بیان اینکه مسکن‌مهر پردیس مساله‌ای ملی و حیثیتی برای دولت شده، گفت: مردم برای اینکه صاحب یک سقف شوند فرش زیرپای خود را فروخته‌اند. این افراد به سختی پول خانه‌هایشان را جور کرده‌اند و ما امروز برابر آنها مسئول هستیم.

** جای خالی بانوان در شورای اداری شهرستان پردیس

عضو کمیسیون بانوان مجلس با تاکید بر به‌کارگیری زنان و جوانان در ادارات و سیستم‌های کاری خطاب به فرماندار جدید پردیس گفت: متاسفانه در جمع مدیران اداری شهرستان پردیس جای بانوان خالی است و از فرماندار درخواست می‌کنیم بیش از قبل از توانایی‌ها و استعدادهای بانوان شهرستان استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش درباره وضعیت مدارس پردیس گفت: از رئیس اداره آموزش پرورش خواسته‌ایم کمبود امکاناتی که دارند را ارائه دهند بخصوص با توجه به افزایش ساکنان مسکن‌مهر و وجود تعداد زیادی از اتباع بیگانه در این شهرستان به وضعیت تحصیلی آنها باید بیشتر رسیدگی شود.

**آب پردیس هنوز آلوده است

فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران نیز با بیان اینکه آب‌شرب بخشی از مناطق پردیس هنوز آلوده است، گفت: آب منطقه سعیدآباد هنوز  آلوده است و بخش‌های دیگری مناطق روستایی پردیس مشکل تامین آب‌شرب دارند. ما نمایندگان تهران اعلام آمادگی می‌کنیم که به حل مسائل شهرستان کمک کنیم.

** پردیس بیمارستان دولتی ندارد

سعیدی در ادامه با اشاره به جلسات متعدد با وزارت‌بهداشت درباره وضعیت درمانی مردم این شهرستان گفت: مساله بیمارستان پردیس در وزارتخانه مطرح شده و ما قول‌هایی را هم از افراد می‌گیریم  ولی در عمل اتفاق خاصی نیفتاده و وجود یک بیمارستان دولتی با توجه به جمعیت زیاد پردیس ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از پردیس، اولین نشست شورای اداری پردیس با حضور حقیقی فرماندار جدید این شهرستان و دو نماینده شهرستان پردیس با طرح و گفت‌وگو درباره مشکلات مهم شهرستان و معرفی روسای ادارات شهرستان به پایان رسید.

گزارش از نسا زارع

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.