به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 22 و 40 دقیقه 26 شهریور امسال وقوع قتلی در یک خانه مسکونی در محدوده چهارراه ابوسعید از طریق مرکز فوریت های پلیسی به کلانتری 179 خلیج اعلام شد.
براساس این گزارش با حضور ماموران در صحنه مشخص شد که زنی 35 ساله جوان به هویت مریم بر اثر خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی در محل سکونتش به قتل رسیده و بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.

*اظهارات خواهر و برادر مقتول
در تحقیقات اولیه مشخص شد که مقتول به همراه خواهر بزرگترش به نام سحر ( 40 ساله ) از حدود 10 سال پیش و پس از فوت پدر و مادرشان، در خانه پدری خود زندگی می کرده و برادر آنها نیز چند خیابان آنطرف تر بهمراه خانواده اش سکونت دارد.
برادر مقتول به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 22 سحر تماس گرفت و عنوان کرد که مریم در خانه را باز نمی کند؛ به خانه ی پدری رفتم و با کلید در حیاط را باز کرده و زمانیکه با سحر وارد خانه شدیم با جسد خواهرمان در داخل پذیرایی مواجه شده و با پلیس تماس گرفتیم و... .
خواهر مقتول نیز اظهاراتی مشابه داشت و عنوان کرد که حدود ساعت 8 شب بود که خواهرم مریم عنوان کرد که میهمان دارد و به این بهانه از من خواست تا خانه را ترک کنم؛ پس از گذشت بیش از یک ساعت، به خانه مراجعه کرده اما مریم در خانه را باز نکرد و جوابگوی تماس هایم نیز نشد تا اینکه تصمیم گرفتم با برادرمان تماس گرفته و موضوع را به وی اطلاع دهم.

*تحقیقات پلیسی
با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ی محدوده جنایت مشخص شد که خواهر مقتول در کوچه با حالتی مضطرب در حال چرخیدن و پرسه زنی بود که مردی میانسال به وی نزدیک شده و پس از مکالمه کوتاه با وی از کوچه خارج و پس از گذشت نزدیک به 15 دقیقه مجددا به مکان مذکور بازمی گردد.
براساس این گزارش و با توجه به دلایل و مستندات بدست آمده از شب جنایت و هماهنگی با بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران سحر ( خواهر مقتول ) دستگیر می شود؛ وی در ابتدا منکر هرگونه ارتباط خود با جنایت و قتل خواهرش شده ولی پس از مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته، به پرداخت مبلغ 3 میلیون و 500 هزار تومان به مرد میانسال برای به قتل رساندن خواهرش اعتراف کرد.
سحر اعتراف کرد: مریم که به خاطر افسردگی شدید معتاد شده بود، مجبورم می کرد تا برایش مواد تهیه و خریداری کنم؛ به هر بهانه ای با من درگیر می شد که نهایتا تصمیم به قتل خواهرم گرفته و موضوع را با شخصی به نام شاپور که از او مواد می خریدم در میان گذاشتم.
وی ادامه داد: شاپور پذیرفت که با گرفتن 3 میلیون و 500 هزار تومان سحر را به قتل برساند.

*دستگیری قاتل اجاره ای
براساس این گزارش، با اعتراف صریح خواهر مقتول، شاپور ( 40 ساله ) 28 شهریور دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز در این رابطه گفت: بنابر اعتراف صریح متهمان قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.