به گزارش ایرنا ، مردم شهرستان های ورامین ، پاکدشت ، پیشوا و قرچک از صبح پنجشنبه با حضور در مساجد و حسینیه‌ها، پس از خواندن زیارت عاشورا و زیارت ناحیه مقدسه ، با مرثیه‌خوانی و عزاداری به خیابانهای شهر آمده و با حرکت در مسیرهای منتهی به آستان مقدس امامزادگان مدفون در این شهرستان ها ، به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.
ده ها هیأت عزاداری در آئینی قدیمی با پخت حلیم ، از هزاران نفر از عزاداران حسینی پذایریی کردند و نذری خود را بین مردم توزیع کردند.
هیأت های سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان های شهرها و روستاها به راه افتادند تا خود را برای عزاداری سید و سالار شهیدان به مزار امامزادگان مدفون در شهرستان ها برسانند.
خیابانهای ورامین از ابتدای روز مملو از جمعیت عاشقی است که فریاد یا حسین(ع) و عزا و ماتم سر داده‌اند و کوچک و بزرگ ، زن و مرد در عزای عزیز دل پیامبر اسلام بر سر و سینه می‌زنند .
هیات‌های عزاداری در ورامین در صفوفی منظم به سمت گلزار شهدای سید فتح الله ، گلزار شهدای حسین رضا ، امامزاده یحیی ، امامزاده سکینه بانو و طاهر و مطهر خیرآباد حرکت کردند تا مراسم سوگواری را در این مکان‌های مقدس برپا کنند.
در شهرستان نیز زائران و مجاوران با حضور در صحن با صفای امامزاده جعفر (ع) به عزاداری پرداختند .
بیش از یکصد هیأت عزاداری از ابتدای میدان شهید چمران و به فاصله دو کیلومتری حرم مطهر در صفوفی منظم آماده اند تا با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) این مصیبت عظما را خدمت ایشان و امام زمان (عج) تسلیت عرض کنند.
در شهرستان قرچک نیز هیات‌های عزاداری با حرکت به سمت آستان مقدس امامزاده بی‌بی‌زبیده به عزاداری و سینه زنی پرداختند .
امامزاده ابراهیم (ع) روستای ولی آباد نیز پذیرای خیل عظیم عزادارانی است که هر کدام در قالب هیأت های مذهبی و با سنت های ویژه به سر و سینه می زنند و در غم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اقامه عزا می کنند.
دسته‌های عزاداری با راه‌انداختن کاروان‌های شتر و کجاوه به یاد کجاوه زینب (س) و کاروان حسینی یاد آن ایام سراسر غم و اندوه را گرامی می‌دارند.
بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت با برپا کردن سفرهای اطعام از عزاداران حسینی پذیرایی خواهند کرد.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.