به گزارش ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی شهر دماوند همزمان با سایر نقاط کشور در نخستین جمعه ماه محرم با حضور بانوان و مادران مومنه در حسینیه محله قاضی این شهر برگزار و بزرگترین سند مظلومیت حماسه ساز کربلا با اشکان کودکان شیرخوار به تصویر کشیده شد.
در این همایش مادران دلسوخته حسینی با بستن سربندهای سبز یا علی اصغر (ع) و خواندن لالایی، همنوا با مادر داغدار دشت نینوا ، شهادت مظلومانه طفل شش ماه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به سوگ نشستند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد بهشتی، کارشناس مذهبی در این همایش به زندگی پیامبر اکرم (ص) و نگاه ویژه ایشان نسبت به کودکان اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی نقش زنان و مادران در تربیت فرزندانشان بسیار مهم و ارزشمند است بیان کرد: کودکان امروز، آینده سازان فردای کشور و تبیین کنندگان حوادث ماندگاری همچون واقعه عاشورا در حفظ ارزش های اسلام هستند.
در این مراسم مداحان اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) شهرستان با مرثیه سرایی و لالایی خوانی برای حضرت علی اصغر(ع) شهادت سرباز خردسال اباعبدالله الحسین(ع) را در حالی که شماری از مادران با آغوش کشیدن فرزندان شیرخوار خود اشک می ریختند، گرامی داشتند.
تهرام/7246/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.