محمد امامی امین روز دوشنبه در حاشیه جلسه رفع موانع تولید شهرستان دماوند در خصوص خسارت وارده شده به باغات در اثر سرمازدگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان دماوند به دلیل قرار گرفتن در رینگ زیست محیطی و شعاع 120 کیلومتری، اکنون شهرک‌های صنعتی ناحیه یک و دو دماوند با مشکلاتی در زمینه تولید مواجه هستند.
وی با اشاره به رفع این مهم با حمایت استاندار تهران، گفت: امید است با رویکرد مثبت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران این مهم مرتفع و مشکل تولید کنندگان حل شود.
این مقام مسئول با اشاره به مشکلات مطرح شده در جلسه رفع موانع تولید شهرستان دماوند تصریح کرد: حدود 17 کارخانه، تولیدکننده و سرمایه گذار مشکلات خود را در بخش سرمایه در گردش، زیر ساخت ها، مالیات و تامین اجتماعی مطرح کردند، مدیران کارخانجاتی که از نبود سرمایه در گردش رنج میبردن به بانک ها معرفی شدند.
وی خاطر نشان کرد: در بحث زیر ساخت، گاز و برق مشکلاتی وجود داشت که به ادارات مربوطه معرفی شدند و ظرف مدت مشخص مشکلات آنان حل خواهد شد.
امامی امین ادامه داد: در خصوص مشکل مالیات و تامین اجتماعی تولیدکنندگان، به مدیران مربوطه ارجاع و قول مساعد مبنی تقسیط و کسر جرائم داده شد و همچنین بخش مهمی از مشکلات شهرک‌های صنعتی دماوند تا پایان سال جاری برطرف می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در خصوص خسارت سرمازدگی به کشاورزان، نیز گفت: در این جلسه مدیرعامل شعب بانک کشاورزی استان تهران اعلام کرد که بدهی کشاورزان به مدت سه سال با پرداخت پنج درصد امهال شد و در صورت داشتن مشکلات دریافت تسهیلات می توانند به بانک مراجعه کنند.
امامی امین در خصوص استفاده از نیروهای بومی در کارخانجات و واحدهای صنعتی اضافه کرد: هر کارخانه ای که راه اندازی میشود، اولویت جذب با افراد بومی است و اگرچه صاحبان کارخانه می توانند از آشنایان خود استفاده کنند، اما توصیه می کنیم از محل ادارات کار شهرستان نیروهای خود را جذب کنند.
وی با اشاره به مشکلات موجود در کشور تصریح کرد: این کشور دشمنانی دارد که تصمیم بر سلب آسایش مردم را دارند که وظیفه ما رفع ناامیدی ها و ایجاد جامعه پویا با هدف کاهش مشکلات است.
امامی امین تاکید کرد: در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و نباید بیخیال باشیم و باید همانگونه عمل کنیم که در زمان جنگ عمل کردیم و هر کس در حد توان خود حامی باشد که این مهم با ترویج فرهنگ ایثار و گذشت محقق می شود.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.