امام تا زمانی که درد کمر یا درد زانوی ایشان خیلی شدید نمی شد، شکایت نمی کردند. بعضی اوقات مجبور می شدم متخصص های دیگری را خدمت حضرت امام ببرم، بعد از معاینه و هنگام خداحافظی، همیشه من بعد از همه از اتاق خارج می شدم. هنگام خداحافظی، امام دست مرا رها نمی کردند و می فرمودند: حق ویزیت آقایانی که اینجا دعوت می کنی پرداخت شود.

گاهی عرض می کردم که: «تمام پزشکان افتخار می کنند برای اظهارنظر پزشکی به حضورتان برسند و حق ویزیت برایشان مطرح نیست.» ولی حضرت امام به پرداخت حق ویزیت اصرار می کردند و دست های مرا رها نمی کردند تا قول دهم که فرمایش ایشان اجرا خواهد شد.

آنچه خواندید بخشی از «یک خاطره، هزار پند» شماره 552 هفته نامه «دوست کودک» بود که به تازگی انتشار یافته است.

هنوز چند برگی از این مجله را ورق نمی زنید که شعر زیبای «پاک تر از آینه ها»، سروده مهری ماهوتی نظر شما را به خود جلب می کند. بعد از آن، داستان «کوتوله ها و کفاش پیر»، نوشته برادران گریم و ترجمه محبوبه غریب نواز و «از غار تا آپارتمان» گفت و گویی با علیرضا ترابی، کارشناس معماری، درمورد خانه هایی که ما در آن زندگی می کنیم به همراه عکس های مختلفی از ساختمان های ساده و عجیب و غریب دوران ما می تواند برای کودک و والدین او جالب توجه باشد. قسمت بیست و چهارم از مجموعه «قصه های پهلوانی» که شاهنامه را با زبان و نقاشی های کودکانه روایت می کند این بار از «اسفندیار و ماموریت جدید» او داستان پندآموزی تعریف می کند.

اگر این شماره را تهیه کردید حتما قسمت سوم «نیکی رستم را می بیند» را از دست ندهید! سرگرمی های این شماره، جدول و طراحی است و مثل همیشه اطلاعات ماشین و فوتبال آن برای پسرها جذاب، دیدنی و خواندنی است.

افشین اعلاء و سیامک سرمدی سردبیر این مجله و احمد قائمی مهدوی نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. تصویرگری این هفته نامه بر عهده حامد کمالی است و نادیا علاء نیز مدیر داخلی مجله دوست کودکان و طراح بازی روی جلد این شماره می باشد. صاحب امتیاز و مدیر مسئول «دوست کودک»، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) است و لیتوگرافی و چاپ این مجموعه زیر نظر موسسه چاپ و نشر عروج به انجام می رسد.

این مجله هم اکنون با قیمت 700 تومان در فروشگاه های محصولات فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و دیگر نمایندگی‌های مجاز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برای سفارش و اشتراک مجله دوست کودک یا کسب اطلاع بیشتر نیز می توانید با شماره تماس 66706833 تماس حاصل فرمائید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.