در حالی که رهبر کره شمالی در بازدید از یک پروژه به شدت به تحریم ها تاخته، خبرگزاری توکیو در خبر مدعی موافقت وی با بازدید از سایت پرتاب موشک این کشور شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: «کیم جونگ اون» رهبر این کشور طی بازدید از یک پروژه توسعه در منطقه «سامجیون» در شمال این کشور برای دومین بار طی یک هفته اخیر به تحریم ها تاخت.

کیم جونگ اون به همراه «ری سول جو» همسر خود و چند تن دیگر از مقامات عالی رتبه کره شمالی از یک پروژه توسعه در مقیاس بزرگ در منطقه سامجیون - جایی که به عنوان زادگاه پدر و پدربزرگش شناخته می‌ شود - بازدید کرد.

 

AFR20180819000200884_01_i

 

کیم جونگ اون در این دیدار گفت: تحریم‌ های مداوم «نیروهای متخاصم» و اقدامات اشکال تراشانه آنها یک مانع جدی بر سر راه پیشرفت سوسیالیسم ما است. اما غیرت مردم پرشور ما که در پاسخ به فراخوان حزب حاکم مثل یک کوه بار آمده اند، تاریخی آکنده از معجزه‌ های افسانه‌ ای را به رغم دشوارترین شرایط برای ما خواهد ساخت.»

چند روز پیش نیز کیم در یک اظهار نظر شخصی کم سابقه تحریم‌ های «به سبک راهزنی» از سوی نیروهای «متخاصم» حین بازدید از مجموعه گردشگری «وونسان کالم» که در سواحل شرق کره شمالی در دست احداث است محکوم کرده بود.

خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از رهبر کره شمالی گزارش داد: «این کارزار عظیم و بزرگ همچون پروژه ساخت مجتع توریستی ساحلی وونسان - کالما در راستای مقابله با نیروهای متخاصمی است که تلاش می‌ کنند مردم کره شمالی را از طریق تحریم‌ ها و محاصره‌ ها سرکوب کنند.»

این اظهارات رهبر کره شمالی در حالی مطرح شده که واشنگتن به رغم مذاکرات خلع سلاح هسته‌ ای با کره شمالی همچنان فشار تحریم‌ ها بر این کشور را حفظ کرده است. چهارشنبه گذشته خزانه‌ داری آمریکا تحریم‌ هایی را علیه شرکت‌ های روسی و چینی به خاطر آنچه که نقض تحریم‌ های کره شمالی توسط این شرکت‌ ها خوانده بود، اعمال کرد.

این در حالی است که امروز خبرگزاری کیودو گزارش داد که کره شمالی با بازرسی کارمندان «سازمان بین‌ المللی هوانوردی غیرنظامی» از سایت پرتاب موشک این کشور به منظور اطمینان از امنیت برای پروازهای بین‌ المللی موافقت کرده است.

 

f-nkicao-a-20180820-870x646

 

مقام‌ های این سازمان به کیودو گفته‌ اند که طی سفرشان به پیونگ یانگ یک مقام «اداره کل هوانوردی غیرنظامی» کره شمالی این اطمینان را به آنها داده است.

سازمان بین‌ المللی هوانوردی غیرنظامی که کره شمالی نیز در آن عضو است، قصد دارد پرسنل خود را سال 2019 به این کشور اعزام کند تا از سایت پرتاب موشک کره شمالی بازدید کنند. 

اکتبر گذشته سازمان بین‌ المللی هوانوردی غیرنظامی شدیدا از آزمایش‌ های موشکی کره شمالی در مسیرهای بین‌ المللی بدون اطلاع قبلی انتقاد کرده و گفته بود این اقدامات خطری علیه امنیت پروازهای بین‌ المللی هستند. 

قرار است «شی‌جینپینگ» رئیس‌ جمهور چین ماه آینده به دعوت کیم جونگ اون به این کشور سفر کند تا در هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره‌ شرکت کند. این مراسم قرار است نهم سپتامبر برگزار شود. 

این نخستین سفر رئیس‌ جمهور چین به کره‌ شمالی از زمان به قدرت رسیدن در سال 2012 است. پیشتر «هو جینتائو» سلف او سال 2005 برای نخستین‌ بار به پیونگ‌ یانگ رفته بود.

گفته می‌ شود کیم جونگ اون به موازات آن برای استقبال از «مون جائه این» رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی در همین ماه سپتامبر در پیونگ‌ یانگ آماده می‌ شود. برگزاری این نشست جدید بین سران دو کره، هفته گذشته در دیدار بین هیات‌ های دو کشور تایید شد. کیم جونگ اون و مون جائه این پیش از این دو بار در ماه‌ های آوریل و مه با یکدیگر دیدار کرده بودند.

روز شنبه نیز در مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی جاکارتا در اندونزی کاروان های ورزشی دو ­کره  تحت پرچم واحد اتحاد، رژه رفتند.

 

unified-korea-asian-games

 

در این مراسم «لیم یونگ هوی» بازیکن تیم بسکتبال کره جنوبی پرچم آبی و سفید را در دست داشت و ورزشکاران کره ای در ورزشگاه «گلورا بونگ کارنو» در شهر جاکارتا رژه رفتند.

این دومین بار است که کاروان های ورزشی کره جنوبی و کره شمالی در اقدامی نمادین ، رژه مشترک می روند. کاروان های ورزشی دو کره پیشتر در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پیونگ چانگ به طور مشترک رژه رفته بودند که از این اقدام به عنوان تلاشی برای بهبود روابط دو کشور یاد شد.

 

مکان: کره شمالی

منبع: یونهاپ

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.