وی در ادامه گفت:برخی مى کوشند ترکیه را با فشار اقتصادی، تحریم، نرخ ارز، بهره و تورم تهدید کنند. ما از بازی و توطئه آن‌ها آگاهى داریم و مبارزه طلبى مى کنیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در ششمین همایش بزرگ حزب «عدالت و توسعه» حاکم بر این کشور در «آنکارا آرنا» گفت: می‌دانیم که در صورت وجود ایمان، امکان نیز وجود دارد. ملت مان تا امروز توطئه های زیادی را با ایمان خود نقش برآب کرده است.

اردوغان افزود: اگر چه حزب عدالت و توسعه بر روی کاغذ از سوی 60 نفر تاسیس شده اما در اصل موسس و صاحب اصلی آن خود ملت هستند. 

وی تصریح کرد: در مقابل کسانی که با استثمار جهان برای خود رفاه ایجاد کرده اند، سر خم نکرده و نخواهیم کرد.ما باور داریم که یک مظلوم حق خود را روزی از ظالم خواهد گرفت.

اردوغان عنوان کرد: هیچ قدرتی در زمین نمی‌تواند در مقابل مردمی که هم هوش و هم شجاعت دارند، مقاومت کند. هیچ کس فکر دست اندازی به این کشور را به سر خود راه ندهد. ما ملتی هستیم که به صورت جان برکف در مسیر اهداف خود حرکت می‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد: در مقابل کشورهایی که در ظاهر خود را متحد راهبردی نشان می د‌هند ولی در هر اقدام، ما را هدف قرار می د‌هند، تسلیم نشده و نخواهیم شد.در برابر کسانى که به ظاهر متحد راهبردی هستند و در باطن ما را هدف استراتژیک خود قرار داده اند ایستادگی کرده و تسلیم نخواهیم شد.

وی در ادامه گفت:برخی مى کوشند ترکیه را با فشار اقتصادی، تحریم، نرخ ارز، بهره و تورم تهدید کنند. ما از بازی و توطئه آن‌ها آگاهى داریم و مبارزه طلبى مى کنیم.

رجب طیب اردوغان در پایان گفت:تاکید می کنیم که به اهداف تان نخواهید رسید. میان ملت ترکیه تفرقه ایجاد نخواهیم کرد. نمی توانید پرچم کشورمان را پایین کشیده، صدای اذان را خاموش و دولت ما را نابود کنید. قادر نیستید جلو پیشرفت ترکیه و رسیدن به چشم اندازمان را بگیرید، زیرا ما مسلمان و صدای مشترک وجدان بشریت هستیم. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.