یک هیأت از شورای دموکراتیک سوریه شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه برای برگزاری دور دوم مذاکرات با دولت سوریه به دمشق سفر کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 5 پهپاد که از اراضی تحت اشغال گروه های مسلح در استان «ادلب» به سمت پایگاه نظامی روسیه در «حمیمیم» به پرواز در آمده بودند، توسط پدافند ارتش روسیه سرنگون شدند.

«الکسی سیگانکوف» رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت که طی 24 ساعت اخیر سیستم های مراقبت و کنترل پایگاه هوایی حمیمیم روسیه و شهر «حلب» 5 پهپاد را که از اراضی تحت اشغال گروه های مسلح غیرقانونی در منطقه کاهش تنش در ادلب به پرواز در آمدند را رصد کردند.

وی افزود پدافند روسیه همه اهداف را در فاصله دوری از پایگاه حمیمیم سرنگون کرد و  این حمله تلفات مادی یا انسانی در پی نداشته است و پایگاه هوایی حمیمیم نیز به شکل عادی فعالیت خود را ادامه داده است.

سیگانکوف افزود که طی 24 ساعت گذشته نیز گروه های مسلح مواضع ارتش سوریه را در استان های«لاذقیه، حماه و حلب» گلوله باران کردند و این تعدی ها منجر به کشته شدن 3 نظامی سوری  و زخمی شدن 8 تن دیگر شد.

در تحولی دیگر، روزنامه «الوطن » سوریه نوشت که یک هیأت از شورای دموکراتیک سوریه شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه برای برگزاری دور دوم مذاکرات با دولت سوریه به دمشق سفر کرده است.

پیش از این و طی ماه جاری هیأتی از نیروهای دموکراتیک سوریه که آمریکا از آن حمایت می کند و بر یک چهارم اراضی سوریه سیطره دارد در نخستین دیدار اعلام شده از دمشق با دولت سوریه مذاکراتی را انجام داد.

این دیدارها یا مسئولان سوری در دمشق تلاش کردها برای گشودن کانال های جدید با دولت سوریه در چارچوب تلاش آنها به منظور مذاکره بر سر توافق سیاسی به شمار می رود که بتوانند بر اساس آن خودمختاری داخل سوریه را برای شان حفظ کند.

«ریاض درار» رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه در این زمینه گفت که این شورا مذاکرات جدیدی را برگزار کرد که در آن به «مفهوم دولت محلی، امکان مشارکت در آن و نگاه به مفهوم مرکز گریزی در آینده» پرداخته شد.

وی افزود: همه رایزنی ها اکنون در حال انجام است و این رایزنی ها برای آشنایی با دیدگاه طرف مقابل است.

این مذاکرات علامت سووال های جدیدی را درباره سیاست آمریکا در سوریه بر می انگیزد زیرا این کشور در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه نیرو مستقر کرده و این نیروها همچنان در این مناطق حضور دارند.

از جهتی دیگر،  خبرگزاری سانا گزارش داد که یگان هایی از ارتش جمهوری عربی سوریه با همکاری با نیروهای همپیمان در چارچوپ عملیات گسترده برای آزادسازی ریف شرقی استان «السویداء» از لوث تروریسم،  پیشروی جدیدی در بادیه سویدا در مقابله با  گروه تروریستی داعش  انجام داده و حلقه محاصره تروریست های گروه تروریستی داعش را در منطقه «تلول الصفا» در بیابان سویدا  تنگ تر کردند.

خبرنگار سانا اعلام کرد: امروز یگان هایی از ارتش جمهوری عربی سوریه با همکاری با نیروهای همپیمان پیشروی خود را  در عمق بیابان سویدا ادامه دادند و در جریان عملیات خود «مرقب قبیان»، «حویه غصین»،«الکسیره»،«تل ابو غانم» را  پس از درگیری های شدید با  عناصر داعش، آزاد کردند.

خبرنگار سانا تصریح کرد: پیشروی ارتش موجب نابودی  استحکامات و مخفیگاه های تروریست ها، شد.

وی گفت: یگان های ارتش تروریست های باقی مانده را با انجام ضربات توپخانه ای و گلوله باران شدید، تعقیب می کنند.

در همین حال، سری جدید آوارگان سوری از لبنان به نقطه مرزی «جدیده یابوس» رسیدند تا به محض ورود به سوریه، به منازلشان منتقل شوند.

خبرنگار در این زمینه گفت: تمام آمادگی‌ها در نقطه مرزی «جدیده یابوس» برای استقبال از آوارگان سوری فراهم شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.