پلیس کانادا محل وقوع این تیراندازی‌ها را نزدیک یک مرکز تجاری اعلام کرده و از شهروندان خواسته تا هرگونه اطلاعات موجود در مورد این حادثه را در اختیار پلیس قرار دهند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،پلیس کانادا اعلام کرد که حداقل ۴ نفر در جریان وقوع تیراندازی در شهر «فردریکتون» واقع در ایالت شرقی «نیوبرانزویک» کشته شدند.

پلیس شهر فردریکتون صبح روز جمعه با انتشار پیامی در حساب خود در توئیتر از مردم این شهر خواست تا به دلیل ادامه حادثه تیراندازی و قطعی شدن چندین کشته در جریان این حادثه، در منازل خود بمانند و در خانه‌های خود را قفل کنند.

این حادثه تیراندازی در منطقه مسکونی شهر فردریکتون که حدود ۶۰ هزار سکنه دارد، رخ داد. «رابرت دی دیوادو» یکی از ساکنان این منطقه به خبرنگاران گفت که حدود ساعت ۷ صبح صدای اولین شلیک را شنیدم ولی فکر کردم، صدای رعد و برق است ولی کمی بعد سه بار دیگر صدای شلیک تکرار شد.

پلیس کانادا محل وقوع این تیراندازی‌ها را نزدیک یک مرکز تجاری اعلام کرده و از شهروندان خواسته تا هرگونه اطلاعات موجود در مورد این حادثه را در اختیار پلیس قرار دهند. پلیس در حال حاضر محل حادثه را تحت کنترل گرفته و بررسی‌های خود را آغاز کرده است.

پلیس کانادا همچنین از بازداشت یک مظنون به دست داشتن در این تیراندازی خبر داد و اعلام کرد که این فرد تا پایان تحقیقات در خصوص این حادثه در بازداشت خواهد ماند.

کانادا در سال 2014 در شهر «مونکتون» در نیو بروانزویک شاهد یک حادثه تیراندازی بود که منجر به کشته شدن سه نیروی سواره نظام پلیس وابسته به نیروی سواره نظام سلطنتی شد. این یکی از بدترین حوادث در نوع خود در کانادا به شمار می رفت که قوانین سختگیرانه تری از آمریکا درباره اسلحه به اجرا در می آورد و حملات خشونت بار به پلیس در این کشور کم اتفاق می افتد.

لیکن انتشار اسلحه منجر به افزایش جرایم مسلحانه در سال های گذشته شده است.

ماه گذشته نیز یک فرد مسلح وارد خیابان شلوغ در تورنتو شد و دو نفر را کشت و 13 نفر دیگر را نیز زخمی کرد و پس از آن خودکشی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.