موجی از گرما در کره شمالی منجر به از بین رفتن برنج و ذرت و دیگر محصولات در این کشور شده است و احتمال دارد که پیامدهای آن برای این کشور «فاجعه بار» باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،  اتحادیه سازمان صلیب سرخ جهانی  و هلال احمر امروز جمعه اعلام کرد که موجی از گرما در کره شمالی منجر به از بین رفتن برنج و ذرت و دیگر محصولات در این کشور شده است و احتمال دارد که پیامدهای آن برای این کشور «فاجعه بار» باشد.

اتحادیه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر نسبت به بروز فاجعه انسانی در کره شمالی هشدار دادند.

این اتحادیه تأکید کرد که خسارت گرمای بی‌سابقه هوا به محصولات زراعی کشاورزان کره شمالی از جمله برنج و ذرت، این کشور را در آستانه وقوع یک فاجعه انسانی قرار داده است.

بحران  مواد غذایی در کره شمالی موجب می شود که سوء تغذیه کودکان در این کشور تشدید شود.

پیش از این  یک مقام بلندپایه سازمان ملل متحد پس از بازدید از کره شمالی اعلام کرده بود که «شواهد آشکاری از نیاز به کمک بشردوستانه» در این کشور موجود است.

به گفته «مارک لوکاک» مدیر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، بیش از نیمی از کودکان مناطق روستایی به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و منابع آب‌ در مناطقی که ما از آن بازدید کردیم آلوده است.

بنا بر اعلام سازمان ملل متحد بیش از ۴۰ درصد از جمعیت 25 میلیون نفری کره شمالی یعنی حدود ۱۰ میلیون نفر در این کشور نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

این اتحادیه تأکید کرد که از اوایل ماه جولای در حالی که گرما به 39 درجه در سراسر کشور رسید، باران نباریده است و انتظار می رود که باران در اواسط ماه آگوست بار دیگر ببارد.

«جوزف مویامبویت» مدیر برنامه اتحاد بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در پیونگ یانگ گفت:«این  وضعیت هنوز خشکسالی به شمار نمی رود لیکن  محصولات برنج و ذرت در حال از بین رفتن هستند و این احتمال را بیشتر می کند که آثار فاجعه باری برای ملت کره شمالی داشته باشد و انتظار می رود که باران بار دیگر در اواسط ماه آگوست ببارد.»

این اتحادیه تأکید کرد که به هلال احمر کره شمالی در کمک به 13هزار و 799 نفر که از بقیه بیشتر در معرض خطر هستند کمک می کند و تیم های اضطراری مستقر کرده و 20 پمپ آب برای آبیاری مزارعی که در مناطقی واقع هستند که بیشتر آسیب دیده اند کار گذاشته است.

کره شمالی در اواسط دهه هفتاد در معرض گرسنگی قرار گرفت که منجر به مرگ نزدیک به سه میلیون نفر شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.