ارت خارجه روسیه امروز جمعه در واکنش به این اقدام تأکید کرد که تلاش واشنگتن برای اعمال تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ با منطق کاهش تنش در شبه جزیره کره در تضاد است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، چین و روسیه درخواست ایالات متحده آمریکا برای گسترش فهرست سیاه تحریم ها علیه کره شمالی را که شامل یک بانک روسی و دو شخصیت و دو نهاد کره شمالی می شود، ناکام و رد  کردند.

وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در واکنش به این اقدام تأکید کرد که تلاش واشنگتن برای اعمال تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ با منطق کاهش تنش در شبه جزیره کره در تضاد است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که تدابیر آمریکا در مجازات نه فقط به بهبود روابط روسیه و آمریکا کمک نمی کند بلکه با منطق کاهش تنش با کره شمالی نیز در تناقض است.

این وزارتخانه در ادامه تأکید کرد که واشنگتن قصد دارد که «بالاترین درجه فشار» و طولانی ترین آن را بر کره شمالی نگه دارد و این وضعیت را می خواهد تا پایان عاری سازی از سلاح هسته ای ادامه دهد.

وزارت خارجه روسیه این رفتار ویرانگر راه حل مشکلات با کره شمالی و غیر قابل قبول دانست.

ایالات متحده آمریکا هفته پیش از یک کمیته وابسته به سازمان ملل خواست که دارایی های بانک «آگروسویوز بنک» را به زعم آن که این بانک به کره شمالی در فرار از محدودیت های سازمان ملل بر تعاملات بانکی کمک می کند، را مصادره کند.

همچنین درخواست آمریکا «ری جونگ وون» معاون نماینده بانک تجارت خارجی کره شمالی به علاوه دو شرکت کره شمالی را هدف قرار می دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.