ریاض و ابوظبی به گروه القاعده در مقابل خروجش از مناطق تحت کنترلش در مناطق مختلف یمن پول داده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس «توافق مخفیانه» عربستان و امارات با گروه تروریستی القاعده در یمن را فاش کرد.

در تحقیقی که آسوشیتدپرس فاش کرد آمده است که ریاض و ابوظبی به گروه القاعده در مقابل خروجش از مناطق تحت کنترلش در مناطق مختلف یمن پول داده اند.

این خبرگزاری آمریکایی نوشت که مساله فراتر از این نیز رفته است و نیروهای مورد حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی عناصر مسلح القاعده را جذب کرده اند تا در کنار آنها با حوثی ها بجنگند.

خبرگزاری آمریکایی در ادامه نوشت که در حالی که ایالات متحده آمریکا از عربستان و امارات به عنوان همپیمانانش برای جنگ با گروه القاعده در یمن حمایت می کند، واضح شده است که ماموریت بزرگتر برنده شدن در جنگ با حوثی هاست و در این نبرد عناصر القاعده در کنار نیروهای ائتلافی می جنگند که عربستان و در نهایت آمریکا آن را هدایت می کند.

این خبرگزاری به نقش آمریکا در قرارداد میان امارات و عربستان با القاعده اشاره کرد و نوشت که این اقدام با آگاهی و حمایت آمریکا صورت گرفته است و نیروهای آمریکایی  امنیت خروج عناصر مسلح القاعده به همراه سلاح هایی که به دست آورده اند را تأمین کرده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که بر اساس این قرارداد بر سر پیوستن 250 عنصر گروه تروریستی القاعده به کمربند امنیتی،نیرویی که امارات از آن حمایت می کند، توافق حاصل شد.

آسوشیتدپرس در ادامه تأکید کرد که یکی از فرماندهان یمنی که در فهرست تروریستم آمریکا به دلیل ارتباطش با القاعده قرار دارد «همچنان از دولت امارات برای اداره عناصرش زیر دستش پول دریافت می کند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرد که یک فرمانده نظامی که نامش را این خبرگزاری فاش نکرد و یکی از معاونانش از افراد نزدیک به گروه تروریستی القاعده است اخیرا 12 میلیون دلار دریافت کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.