یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو قصد دارد که در صورت هر گونه اقدام آتن در اخراج هر گونه دیپلمات روس از اراضی یونان، مقابله به مثل کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه به دنبال تهدید یونان برای اخراج دیپلمات‌های این کشور از یونان اعلام کرد: در قبال چنین تصمیمی اقدام متقابل انجام خواهد شد.

یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو قصد دارد که در صورت هر گونه اقدام آتن در اخراج هر گونه دیپلمات روس از اراضی یونان، مقابله به مثل کند.

این در حالی است که یک روزنامه یونانی نوشت که دولت یونان 2 دیپلمات روس را به اتهام «تهدید امنیت ملی» اخراج و از ورود  2 تن دیگر به این کشور جلوگیری می کند.

روزنامه «کاتمرینی «Kathimerini» یونان به نقل از دیپلماتهای این کشور اعلام کرد: دو دیپلمات روس به اتهام «ارتکاب اقدامات مخل امنیت ملی»، از یونان اخراج و 2 تن دیگر نیز از ورود به این کشور منع می شوند.

از جمله این دیپلمات ها  «ویکتور یاکوولف» عضو ارشد سفارت روسیه در آتن است که  متهم به ارتکاب «نفوذ در کوه مقدس آتوس که برخی راهبان و مامورین شهرداری در آنجا حضور دارند و دخالت در تنش بین مقدونیه و یونان» شده است. این اقدامات باعث اختلاف دو کشور در دو سال اخیر شده است.

این روزنامه یونانی همچنین نوشت که یونان تمایل دارد که روابط خوبی با روسیه داشته باشد و در تقویت دوستی میان ملت های دو کشور نقش داشته باشد و تصمیم یونان فقط مرتبط با «اقدامات چهار روس است و به موضع مثبت عمومی یونان در قبال روسیه خدشه ای وارد نمی کند.»


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی یونان و روسیه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.