گروه های مسلح سوری گفتند که ارتش و همپیمانانش امروز دوشنبه گروه های مسلح را در یک باریکه در شهر درعا در جنوب کشور محاصره کردند و این شهر در آستانه آزادی کامل توسط ارتش سوریه قرار گرفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، مخالفان سوری از محاصره گروه های مسلح در شهر «درعا» و آزادی قرب الوقوع این شهر خبر دادند.

گروه های مسلح سوری گفتند که ارتش و همپیمانانش امروز دوشنبه گروه های مسلح را در یک باریکه در شهر درعا در جنوب کشور محاصره کردند و این شهر در آستانه آزادی کامل توسط ارتش سوریه قرار گرفته است.

«ابوشیماء» سخنگوی گروه های مسلح مخالف در شهر درعا گفت که پس از آن که یک پایگاه اصلی در غرب شهر بدون هیچ گونه درگیری توسط ارتش سوریه آزاد شد و افراد مسلح آن را ترک کردند،اکنون هزاران فرد مسلح در درعا به محاصره در آمده اند.

در تحولی دیگر خبرگزاری اینترفاکس اعلام کرد که مرکز آشتی روسیه در سوریه تأکید کرد که ارتش روسیه قصد دارد هزار فرد مسلح را از منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه از طریق یک گذرگاه انسانی خارج کند.

 مرکز آشتی روسیه در سوریه تصریح کرد که افرادی که از این منطقه خارج می شوند به استان«ادلب» در شمال سوریه می روند.

مرکز آشتی روسیه در سوریه همچنین تأکید کرد که تعداد روستاها و شهرک هایی که به توافق آتش بس در جنوب غرب سوریه ملحق شدند به 90 روستا و شهرک رسید.

در همین حال، خبرگزاری سانا گزارش داد که ارتش سوریه در شهرک«زیزون» در غرب استان درعا مستقر شد.

ستاد تبلیغات جنگ نیز اعلام کرد که ارتش سوریه شهرک های «خراب الشحم» و «تل شهاب» و نیز منطقه «البریات» و روستای زیزون» را در شمال غرب شهر درعا آزاد کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز اعلام کرد که جنگنده های ارتش ترکیه مناطقی را بین مرکز شهر «عفرین» و شهر«جندیرس»در ریف شمال غربی «حلب» بمباران کردند.

منطقه عفرین چندی پیش و پس از دو ماه درگیری میان ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادار آنکارا با کردهای سوریه به اشغال ترکیه در آمد.

 

آزادی شهر«ام المیاذن» و ادامه پیشروی ارتش

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نیز گزارش داد یک منبع نظامی اعلام کرد که یگان های از ازتش عربی سوریه پس از آن مواضع گروه های مسلح را منهدم کردند و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند، شهر«ام میاذین» که در فاصله 10کیلو متری از شهر درعا قرار دارد را آزاد کرد.

این منبع به سانا گفت که یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح با همکاری نیروی های همپیمان عملیات گسترده ای را علیه مواضع  و استحکامات گروه های تروریستی در سوریه در شهر ام میاذین انجام داد که منجر به آزادی شهر واقع در شمال شهر«نصیب» در نزدیکی مرزهای  سوریه با اردن  شد.

این منبع در ادامه گفت که آزادی ام المیاذن پس از نابودی شماری از تروریست ها و انهدام تسلیحات و مهمات آن ها و کشف وضبط مقادیر زیادی اسلحه و مهمات صورت گرفت.

یگان های ارتش عربی سوریه  از یک هفته پیش تا کنون موفق شدند که امنیت و ثبات را به اغلب روستاها و شهرهای ریف شرقی درعا در چارچوب عملیات نظامی خود علیه گروه های تروریستی مستقر در حومه درعا را بازگردانند و همچنان به پیشروی خود در این استان مهم ادامه می دهند.

 در تحولی دیگر، پس از گذشت کمتر از دو روز از بیرون راندن گروه های تروریستی از شهرک «نعمیه» واقع شرق شهر درعا با فاصله 4کلیومتری و برافراشتن پرچم جمهوری عربی سوریه بر فراز گذرگاه مرزی نصیب با کشور اردن، خیابان های شهر درعا مملو از جمعیت شد؛ جمعیت و مردمی که برای سال های متمادی از شلیک خمپاره های موشکی و شلیک تکت یراندزان و تجاوزهای تروریست ها رنج بردند.بسیاری از این حملات از شهرک نعیمه صورت می گرفت.

پایان دادن به حضور تروریست ها در شهرک نعمیه و حضور نیروهای ارتش در گذرگاه نصیب که دروازه جنوبی سوریه با اردن شمرده می شود فضایی  از رضایت بین اهالی شهر درعا که به ارتش عربی سوریه اعتماد دارند را ایجاد کرد و  آنها به پاک سازی قسمت جنوبی و جنوبی شرقی شهر از لوث گروه های تروریستی حاضر در منطقه«درعا بلد» و جاده سد و اردوگاه  آوارگان امیدوار شدند.

با بازگشت روال طبیعی زندگی به تدریج به محله های مختلف شهر درعا پس از پایان دوره ای از حملات تروریستی روزانه ، خیابان های شهر بار دیگر شاهد رونق فعالیت های تجاری و زندگی عادی مردم شده است.

از سوی دیگر، واحد هایی ارتش عربی سوریه امنیت جاده بین المللی  دمشق-امان را از ابتدای گذرگاه «نصیب» در نزدیکی پل شمالی شهرک «خربه غزاله»  شهر درعا  را پس از بستن آن به مدت 3 سال به  دلیل حملات گروه های تروریستی، برقرار کردند.

خبرنگار سانا در درعا گفت که پس از عملیات پاکسازی جاده و اطراف آن توسط نیروهای ارتش عربی سوریه ، کارگاه های متعلق به اداره خدمات شهری در استانداری درعا امروز  از بین بردن موانع خاکی و سیمانی که تروریست ها آن را با هدف قطع راه کار گذاشتند، اقدام کرد.

«خالد الهنوس» استاندار درعا در اظهارنظری گفت: که جاده بین المللی دمشق-امان به کارهای تعمیر به خاطر آسیب های وارده به آن در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده توسط تروریست ها در پل «النجیج» و  خربه غزاله نیاز دارد. 

«احمد زین العابدین» مدیر شعبه ترافیک راهی نیز تصریح کرد که هدف مرحله دوم کار بازسازی پل ها  تضمین بازگشت سطح خدمات به روال قدیمی خود است.

برخی منابع نیز گفتند که یگانی از ارتش عربی سوریه ضربات دقیقی به استحکامات و مواضع تروریست های«جبهه النصره» و گروه های وابسته به آن در ریف جنوبی غربی «قنیطره» و اطراف این شهر وارد کرد.

خبرنگار  خبرگزاری سانا در قنیطره نیز تأکید کرد: توپخانه ارتش ضربات دقیقی را به  مخفی گاه ها و مواضع گروه های تروریستی در روستای «نبع الصخر» و اطراف شهر قنیطره وارد کرد که دراثر آن تعدادی از تروریست ها کشته و زخمی شدند و اسلحه، استحکامات و مخفی گاه های آنان منهدم شد.

در همین راستا برخی منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند: طی چند روز گذشته و همزمان با پیروزی های پیاپی ارتش در ریف درعا و پیوستن اغلب روستاها و شهرک ها به آشتی های محلی، نفوذ تروریست ها فراری از ریف درعا به سمت ریف غربی قنیطره رصد شده است.

 

انفجار در حمص 

خبرگزاری سانای سوریه از وقوع انفجار مهیبی در منطقه «الخالدیه» بزرگترین منطقه شهر «حمص» خبر داد.

این خبرگزاری تصریح کرد که در علفزاری داخل منطقه خالدیه در شهر حمص آتش سوزی رخ داد که منجر به وقوع انفجار زیر آوارها شد که احتمالا در نتیجه  یک بمب یا مین به جای مانده از تروریست ها بوده است.

این خبرگزاری تأکید کرد که انفجار خالدیه تلفاتی در پی نداشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.