این جنگ تجاری ترامپ فقط چین را به تنهایی هدف قرار نمی دهد بلکه همه همپیمانان آمریکا در اروپا، کانادا،مکزیک و آمریکای جنوبی را هدف قرار داده است؛ امری که منجر به آشفتگی ای می شود که نتیجه آن فروپاشی اقتصاد کشورها در پنج قاره است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم به راه افتادن جنگ تجاری در جهان پرداخت و نوشت: این روزها جهان در آستانه جنگ تجاری جهانی به دلیل تدابیر«حمایتی»که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به شکل عوارض و مالیات بر واردات از بیشتر کشورهای جهان به ویژه چین و اروپا  اتخاذ کرده است، قرار دارد.

رسانه ها و روزنامه های چینی به دور از واقعیت نبودند زمانی که تصمیم های ترامپ برای اعمال تعرفه به ارزش 34 میلیارد دلار بر صادرات چین به کشورش را بزرگترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصادی توصیف کردند.

رهبران چین تصمیم به مقابله به مثل و به همان اندازه گرفتند لیکن بیم آن می رود که رئیس جمهور آمریکا سقف این جنگ را بالا ببرد و بر کالاهای چینی که ارزش آنها به 450 میلیارد دلار می رسد یعنی بر بیشتر صادرات چین به آمریکا،تعرفه اعمال کند.

این جنگ تجاری ترامپ فقط چین را به تنهایی هدف قرار نمی دهد بلکه همه همپیمانان آمریکا در اروپا، کانادا،مکزیک و آمریکای جنوبی را هدف قرار داده است؛ امری که منجر به آشفتگی ای می شود که نتیجه آن فروپاشی اقتصاد کشورها در پنج قاره است.

جهان اکنون در برابر دولت آمریکایی قرارگرفته است که اقتصاد آمریکا و جهان را با منطق باندهای راهزن اداره می کند؛ امری که این ضرورت را به وجود می آورد که یک تحرک جهانی برای رویارویی با این باند و از بین بردن خطرات ویرانگرش صورت گیرد؛ اگر جلوی این باند (دولت آمریکا) گرفته نشود خطرات ویرانگری را برای جهان به بار می آورد.

رئیس جمهور آمریکا مثل یک گاو نر وحشی رفتار می کند  و خودش را به در و دیوار می کوبد امری که منجر به ویرانی اقتصاد جهان و قوانین آن می شود. زمانی که برخی این تدابیر و اقدامات وی را متناقض با میثاق سازمان تجارت جهانی که کشورش در تدوین و امضای آن مشارکت کرد، می دانند، ترامپ پاسخ می دهد که وی به این سازمان اعتماد ندارد و خودش را آماده خروج از آن می کند؛ دقیقا همانطور که از دیگر سازمان ها مانند یونسکو و شورای حقوق بشر سازمان ملل و توافقنامه هسته ای با ایران خارج شد.

شعار«اول آمریکا» که ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیش گرفته و خودش و مجموعه ای از نژادپرست های پیرامونش برای آن تبلیغ می کنند اگر آمریکایی ها پیش از دیگران وی و دولتش را در سریع ترین زمان ممکن سرنگون نکنند، قطعا منجر به ویرانی آمریکا و همه جهان می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.