چین امروز جمعه بلافاصله پس از آن که ایالات متحده آمریکا بر کالاهای وارداتی از چین تعرفه اعمال کرد،تعرفه های اضافی بر برخی تولیدات وارد شده از آمریکا اعمال کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، چین امروز جمعه بلافاصله پس از آن که ایالات متحده آمریکا بر کالاهای وارداتی از چین تعرفه اعمال کرد،تعرفه های اضافی بر برخی تولیدات وارد شده از آمریکا اعمال کرد.

روزنامه رسمی چاینا دیلی به نقل از سازمان گمرک چین نوشت که تعرفه های اعمال شده شامل 545 کالا به ارزش 34 میلیارد دلار می شود و این اقدام در واکنش به تعرفه های گمرکی اعمال شده بر کالاهای چینی  توسط آمریکا،صورت گرفته است.

این اقدام چین پس از آن صورت گرفت که واشنگتن امروز در ساعت 4به وقت گرینویچ اعمال تعرفه بر واردات از چین را آغاز کرد و این کار دقیقا بر اساس اعلام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انجام داد که پیش از این گفته بود که بر کالاهای وارد شده از چین تعرفه اعمال می کند.

تعرفه های اعمال شده توسط آمریکا 25 درصد و شامل 818 نوع کالا از جمله خودروها و قطعات هواپیماها می شود.

پیش از آن پکن اعلام کرد که مجبور است که تدابیر اجرایی ضروری را در واکنش به اقدام آمریکا انجام دهد. وزارت تجارت چین نیز اعلام کرد که آمریکا قواعد سازمان تجارت جهانی را نقض کرده و بزرگترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصاد تا به امروز را آغاز کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که قسمت دوم وضع مالیات اضافی بر کالاهای تجاری چین که شامل 300 محصول و به ارزش تقریبا 16 میلیارد دلار است، هفته سوم این ماه اجرا می شود.

در همین حال،«گائو فنگ» سخنگوی رسمی وزارت بازرگانی چین در این رابطه اعلام کرده بود که چین هرگز نخستین تیر را شلیک نخواهد کرد. اما اگر این اقدامات مالیاتی از سوی ایالات متحده صورت گیرد، چین در راستای منافع اساسی کشور و مردمش مجبور است به آن واکنش نشان داده و از منافعش حفاظت کند.

دونالد ترامپ همچنین اعلام کرده است که در صورت واکنش متقابل چین به وضع مالیات اضافی٬ مجددا به اعمال تعرفه گمرکی به ارزش 200 میلیارد دلار خواهد پرداخت.

کارشناسان تجارت خاطرنشان می کنند که اعمال تعرفه های گمرگی متقابل بین دو کشور آمریکا و چین با بزرگترین اقتصادهای جهان می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را به بار آورد.

آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی اعتباری «فیچ» روز گذشته هشدار داده است که اگر جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن آغاز شود و گسترش یابد، هزینه تجارت جهانی می تواند به 2 تریلیون دلار برسد.

ترامپ در تاریخ 9 مارس سال جاری با امضای دستوری، تعرفه واردات فولاد را 25 درصد و آلومینیوم را 10 درصد افزایش داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.